Kamakura - Japan

Japan's flag
Asia » Japan » Kanagawa » Kamakura
June 5th 2007
Published: June 5th 2007

Kamakura, de hoofdstad van Japan in de 12e en 13e eeuw

De bekendste tempelstad in Japan is Nikko, maar Kamakura, ook een oude hoofdstad van Japan, is mooi gelegen in de heuvels en dat geeft mooie plaatjes. Ook leuk om te wandelen in de bergen en de kleine tempeltjes onderweg te bezoeken. Bij de zoektocht naar het beginpunt van een wandeling hebben twee vrouwtjes ons een heel stuk met de auto gebracht. erg vriendelijk.

we hebben de volgende tempels bezocht:
1. Daibutsu: een 12 meter hoge buddha. er stond ooit een tempel omheen maar die is weggespoeld door een tsunami in 1495.
2. Hase dera: een grot met beeldjes erin en een bamboo garden. Ook veel kleine buddha statues in de tuin die de beschermers van reizigers vormen. we hebben ze dus even lief aangekeken.
3. Engaku-ji: de grootste bel van kamakura, een schttig watertje met schildpadden en verschillende kleine tempeltjes uit 1282.
4. Tokei-ji: Als een vrouw wilde scheiden dan moest ze eerst 3 jaar in deze tempel dienen. Maar je zou het ook een blijf-vanb-mijn-lijf-huis kunnen noemen.
en kencho-ji en Enno-ji en nog vele andere oude tempels allemaal van onbeschilderd hout uit de 12e/13e eeuw.

s avonds nemen we de nachttrein naar Nagasaki. Ze hadden ons aangeraden een bed te nemen voor 60 euro want een stoel was wel erg oncomfortabel. toch voor de stoel gekozen (gratis), en wat blijkt, we hebben nog nooit zo,n superluxe nachttrein gehad!!!
prima geslapen dus.

kamakura

nighttrain to Nagasaki

20th June 2007

Yokoso!
Lieverds!!! Ik let 'even' niet op en het lijkt wel of jullie al maaaaaaanden weg zijn ;-) en dan ook nog eens beland in 't land waar ik zo verknocht aan ben. Ziet er trouwens geweldig uit, net als Tonga, Samoa en al die andere dingen... vet jaloers!! Denk dat ik ook maar zo'n half jaar weg ga plannen ;-) Dikke kus Vief! (Ps. yokoso = welkom in 't japans ;-)

Tot: 0.269s; Tpl: 0.01s; cc: 33; qc: 149; dbt: 0.1438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb