Bussar, batar, batik, Bali och KOMODOVARANER!

Asia » Indonesia
December 10th 2007
Published: December 10th 2007

Ok, det var ett tag sen vi skrev insag jag (Brita) nar jag kollade var jag skulle ta vid efter Josephine. Sa, Yogyakarta. En stad som vi bada tyckte ganska bra om. En positiv kontrast till det skitiga Bandung. Eftersom vi inte har sa mycket tid i Indonesien blur schemat ganska fullspeckat. Vi borjade med en dagstur till Borobodur och Prambanan. Ett Buddhistiskt respektive ett hinduistiskt temp... Read Full Entry

Photos are below

Rinca

Komodovaraner pa den andra on dar de finns, Rinca.
Rinca

Utsikten over on. Ganska haftigt landskap.
Rinca

Sa har lag de mest, utslagna pa marken.
Pa vag mot LombokPa vag mot Lombok
Pa vag mot Lombok

Delfiner vid baten.
BatenBaten
Baten

Ganget pa baten, inklusive Josephine som posar.
KomodoturenKomodoturen
Komodoturen

Badande i ett vattenfall pa vag mot Lombok.

10th December 2007

Konstnärlig ådra
Jag gläder mig åt att du går i din mors fotspår - utan att veta det. Jag färgade nog mest batik innan du föddes. Fantastiska bilder av komodoovaranderna. Ta det lugnt med alla piller... Kram till er båda, mamma Maria
10th December 2007

Varanbitna?
Vilka häftiga färgbad på batiken. Jag är glad över att du, Brita, inte var naiv nog att klappa en komodo. JAg var nog lite nervös för att du skulle det. :-) Borobodur ser verkligen imponerande ut. Oj så många dagars arbete. Hoppas ni är friska nu och kan glida runt och njuta ännu mer. Kramar till er båda Pappa Rolle
11th December 2007

Wow!
Vilka _jättefina_ batikisar ni har gjort och vilka nasty komodorguys ni har hängt runt. Jag har en svinig migrän och borde väl skriva detta en annan gång men jag vet hur det blir när man nu en gång läst......så jag håller det kort och sänder en slags "snart-Lucia" kram och tackar för att jag får läsa om era eskapader :o).

Tot: 0.082s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb