Oen Samosir

Published: December 25th 2007

Bukit Lawang til Parapat

Additional maps: Samosir

01 - batak dans01 - batak dans01 - batak dans

en yderst stened dans - goer sig lige saa godt i still-billeder! :)
Vi tog afsted fra Bukit Lawang den 17. december. Foerst koerte vi til Medan og derfra tog vi bussen til Parapat. Herfra var det meningen at vi skulle med baaden til oen Samosir, men desvaerre ankom vi for sent saa den sidste baad var sejlet. Vi sov derfor en nat i Parapat - paa et meget snusket sted; a la cigaret skodder paa gulvene og tomme oeldaaser + en seng der sandsynligvis ikke havde set et rent lagn i et stykke tid - tak og lov for vores soveposer! Saa vi kom nemt og hurtigt op naeste morgen og tog den foerste baad til Samosir! 😊

Her fik vi det bedste vaerelse paa hele oeen - tror vi da! 😊 Vi havde vores egen balkon, som laag adskilt fra alle andres OG vi havde den skoenneste udsigt. (Alt til kun 40kr per nat!!!) Desuden fik vi chokoladepandekager hver morgen! :D

Vi var ude at koere motorcykel (Honda 125 cc). Det skal siges at Marie-Louise er ved at bloede fuldstaendigt op! Hun havde aldrig troet at hun skulle med paa saadan en tur. Det skulle man da absolut heller ikke tro efter at udlaaneren fortaeller at motorcykeln ikke har nogen forsikring, saa vi skal lade vaere med at koere galt OG naar vi saa faar hjaelmene (som Marie-Louise dog var meget bestemt om at forlange) der siger han smilende at de kun er "for show" til naar politiet kommer! (Man kunne nemlig ikke spaende dem fast - men det fiksede vi dog!) Helt hysteriskt blev det da han saa spoerger om vi ved hvordan man koerer en motorcykel! Det viste Rune da heldigvis - men husk! I Indonesien koerer de i venstre side, saa der var alligevel nogle gange hvor Marie-Louise febrilskt raaber 'venstre, venstre, venstre!'.

Vi fik i hvert fald set os omkring. Havde to dejlige dage hvor vi kom rundt paa oeen. Foerste stop var til en Batak dans! Nok den mest stenede dans vi nogensinde har set. Men da sjov at se! Saa koerte vi videre og kom hen til et marked. Det var saa kaotiskt som et marked nu skal vaere, og da vi skulle koere vaek derfra maatte Rune forvandle sig til den vildeste James Bond og koere op af smaa gyder og ind i mellem biler og hvad der ellers maatte til for at komme frem. Ret imponerende, men ogsaa lidt frygtindgydende for bagpassagereren! :/

Men det vildeste paa turen var helt klart naturen. Oeen Samosir opstod fra et vulkanudbrud og derfor er der nogle meget markante klippeformationer. Og som alt i Indonesien er naturen ogsaa utrolig frodig - saa det er smukt at se! 😊

Vi fik os ogsaa en god oplevelse for vi havde taget en masse blyanter og kuglepenne med som vi kunne dele ud til nogle af de boern vi moette paa vejen. Det gjorde ogsaa at vi blev inviterede hen til en fiskefabrik for at se hvordan den fungerede.

Men det var saadan cirka hvad vi naaede de 5 dage vi blev paa oeen. Herefter tog vi videre til Bukittingi.

07 - familietur07 - familietur
07 - familietur

der var ingen graenser for hvor mange der kunne faa plads paa en motorcykel

25th December 2007

glædelig jul
Motorcykler holder så hårdt... glædelig jul til jer og tak for spændende historier og gode billeder!
26th December 2007

Glædelig JUL !
Hej unger! Dejligt at se at I stadig har det godt / er i live ;-) 1.000 knus og kram herfra :-)
30th December 2007

Nytårshilsen
Kære Marie-Louise og Rune, Tak for jeres rejsebeskrivelser og gode billeder. Haaber alt er vel. Vi oensker jer et rigtigt godt Nytaar, hvor I saa end skal holde det. Vi glaeder os til I kommer hjem igen. Kærligste Nytaarshilsner Far og Mona

Tot: 0.053s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0295s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb