Correction - earthquake

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Lombok » Sengigi
September 19th 2009
Published: September 19th 2009

Det viste sig at jordskælvet målte 6,4 på Richterskalaen. Vores butler Mrs. Ade, fortalte at alle i hendes landsby havde skreget og var løbet ud af deres huse. Hendes hus er også af beton men ikke i så god kvalitet som det vi bor i. Hun har lige fået en længere forklaring af Martin og Camilla om hvor hun skal befinde sig i sit hus under et jordskælv for ikke at blive ramt at loftet eller andet. Sådan information får man ikke her - eller også er hun bare høflig 😊 (Camilla takker i øvrigt sin far Jørgen for denne nyttige information)
Vi lagde morgenen ud med frugt, pandekager og frisk juice. Drengene fik cornflakes og pandekager... Den ene Svea (Camilla) havde bestilt en ekstra pandekage - i aften når butleren går hjem, skal vi se om de har noteret i bogen at hun spiste op...!
Vi fik leveret en bil hertil som var rimelig faldefærdig men den kunne da klare turen til Kuta og retur igen (den gik i stykker på vejen op af bakken til vores villa og vi måtte alle skubbe,- både bulter, security og os selv i øsende regnvejr)
Uden et kort med kun en LP guide, klarede vi os igennem Lombok ned til Kuta. Det tog dog lidt tid da ingen ville registrere Theis råbe" Praya" i håb om at de forstod hans danske udtalelse af deres underlige by.
Så måtte vi igang med ordbogen og den anden Svea (Julie) fik læst sig igennem nogle indonesiske ord og spurgt om vej så vi kunne komme ud af byen i den rigtige retning.
Vi kom frem til stranden i Kuta ved at bilde dem ind på Novotel hotel at vi skulle spise frokost på deres restaurant... Det var masser af andre steder med tilgang til stranden men efter en god omgang chili til maden i går aftes - var det absolut nødvendigt at få tilgang til et rigtigt toilet.... haha
Vejen hjem med speederen i bund for at nå vores bestilte strandmassører til kun 35 kr for en time men vi havde ingen frokost fået så vi hastede ind på nærmeste warung. Desværre var køleskabet i stykker og det havde vi ik fået besked på så de løb frem og tilbage over vejen for at hente ting til vores frokost (både madvarer og drikkevarer). I mellemtiden fik de også et nyt køleskab leveret så pludselig var kl 16:50 og vi havde stadig ik fået noget mad (det var 45 min efter bestilligen og det var faktisk ikke andre end os). Vi nåede at få en kold omgang Mie Goreng med hårde nudler og så skred vi.
Nu har vi så lige fået en dejlig omgang massage her i villaen (har bestilt igen imorgen) og slapper af med rom og cola.

Signing off

Svea's

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.0385s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb