Bali, Manta, Mola, Agung, Dive Master news!!!

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Lombok » Gilli Trawangan
August 21st 2008
Published: August 21st 2008

Stig paa toppen af Gunung AgungStig paa toppen af Gunung AgungStig paa toppen af Gunung Agung

rimeligt paen solopgang i 3142 meters hoejde...
Selamat jalang (davs) folkens!

Saa er vi kommet "hjem" til Gili T efter en 10 dage paa Bali. OG HVILKE 10 DAGE! Vi har dykket med 9 manta rays (kaempe rokker paa 5 meter) paa Nusa Penida samt en Mola Mola (Oceanic sunfish/klumpfisk) paa en tre meters penge!! Vi saa 6 mantaer paa samme dyk ved Manta Point (obviously). sitet er et sted de ofte kommer for at feede (aede) saa de blir omkring og svoemmer rundt om en under hele dykket hvilket er ret sjaelent da de ellers plejer bare at glide forbi, hvis man altsaa sku vaere saa heldig at se en (som i jo nok maa ha forstaaet ikke sker for saerligt mange ik!)

Mola Molaen saa vi ved Crystal Bay ogsaa ved Nusa Penida. Og det er saa endnu mere sjaelent!:-) de kommer op fra dybet meget sjaelent for at blive renset af andre fisk og saa var vi sq saa heldige at se en! de kommer kun op naar vandtemperaturen falder drastisk saa det var saa rimeligt koldt og vi kunne se thermoclines i vandet hvilket var rimelg fee... Det har sq vaeret en treat har det!! rimeligt faa steder i verden det ka
Agungs skygge i solopgangen over BaliAgungs skygge i solopgangen over BaliAgungs skygge i solopgangen over Bali

ja det var saa rimeligt stejlt paa hver side af stien som i ka se... og oveni hatten var der super mange af de dejligste smaasten at snuple i...
lade sig goere! MUAHA! Vi laegger lige et par billeder ud saa i ka se lidt til fiskene...

Efter vores noget saa rare dyk tog vi et smut til Balis hoejeste vulkan (Gunung Agung) for at kravle lidt. DET VAR SAA RIMELIGT HAARDT!! fra 0 til 3142m op og ned paa 13 timer! det var saa rimeligt stejlt! de foerste mange timer kan bedst sammenlignes med de dersens lorte stejle skraenter vi har nede omkring skoven og ballehage strand derhjemme og saa bare lige stejlere. forestil jer at kravle op ad dem i syv timer i baellerragendes moerke og med en lille "sti" paa en halv meters bredde og saa ellers bare drop off paa flere hundrede meter ned til hver side! det var sq ik ufarligt! (undskyld mutti men vi vidste ikke det var saa slemt foer vi stod deropppe;-) vi startede kl 23 og naaede toppen kl 6 til solopgang. det var det haardeste og vildeste vi nogensinde har vaeret ude for! mathias paastaar at hans tur op af Alpe d'huez var peanuts i forhold til dette! Vi moedte ogsaa andre der havde vaeret paa stoerre bjerge rundt omkring bla. Kilimanjaro der sagde at Agung var det
Mathias og Manta RayMathias og Manta RayMathias og Manta Ray

4-5 meter vingefang er der paa saaen en fucker!
slemmeste,crazyeste!! og det var bare opad!! nedad var fuldstaendig ubeskriveligt aandsvagt!! vi kunne serioest ikke gaa da vores ben var saa haergede fra opturen at vi mere eller mindre gled ned af de lorte skraenter til bunden! der syntes vi sq ik det var en specielt sjov oplevelse;-) men ned kom vi aabenbart! Udsigten fra toppen var dog saa ogsaa rimeligt paen! vi kunne se ud over hele Bali og alle dens vulkaner, samt til Java og Lombok. det var satme paent! OG KOLDT! 4 grader og storm! det er sq nice naar det eneste man har paa er shorts og en svedvaad t-shirt...

efter lidt restitueren og lidt massage tog vi til tulamben for at dykke paa WW2 vrag. det var sq ogsaa en oplevelse! et kaempe vrag fra et amerikansk forsyningsskib...

Nu er vi saa tilbage paa Gili og har sq lige afsluttet vores dive master!! endeligt! saa nu arbejder vi med at guide folk rundt paa dive sitesne og assiste paa kurser og div. I morgen har vi saa vores afsluttende initiationsritual snorkeltesten! Vi blir meget ud i et eller andet ydmygende og saa ellers sat paa baren med lidt druk-manipuleret snorkeludstyr paa og saa er det vist bare at drikke... og sandeligt om torsdagsklubben (Mathias Uth, Morten Skjelmose, Mikael) + prospect (Martin Scooter) ikke har taenkt sig at moede op paa oeen dagen efter!!! aarrrggghhh naa men vi regner sq med at ta lidt fri med dem saa og det passer ogsaa fint med at den 1 foerste sept starter ramadan som bevirker at vores lokale guider ik ka guide hvilket betyder vi faar umenskligt travlt! tiden gaar!!!

nu prover vi lige at laegge lidt billeder ud igen men det er virkeligt et hyr paa disse lorte computere saa det blir ik saa mange... de skulle egentlig ogsaa lige ha vaeret en tur igennem photoshop for at gi jer et bedre billede af hvordan farver osv har vaeret men det er der sku it lige paa denne hersens comp... i maa se de finpudsede naar vi returnerer...

PS KLIK PAA BILLEDERN SAA I KAN SE DEM I STOR!

haed paent derhjemme!! Mojn

Mola Mola (klumpfisk)Mola Mola (klumpfisk)
Mola Mola (klumpfisk)

en af dem som blev kogt i hirtshals da akvariet braendte...
Gunung Abang og Gunung BaturGunung Abang og Gunung Batur
Gunung Abang og Gunung Batur

En vulkan i en anden vulkans krater set fra toppen af Agung... Abang er 2100m hoej og ligner en pissemyre fra toppen;-)
spot the cuttlefishspot the cuttlefish
spot the cuttlefish

et billede fra Gili T. en lille sprutte der imiterer en koral
Vi har fundet Nemo!Vi har fundet Nemo!
Vi har fundet Nemo!

se hvor soed den er den lille hva?!

26th August 2008

Hold da op............
Hvor er det fantastisk hvad I oplever. Det minder en del om min tur på svagbørnskoloni i 6. klasse på Falster for mange år siden. Dog måtte vi BESTEMT ikke bruge så mange bandeord når vi skrev hjem til vore forældre (på et krøllet stykke linieret papir fra kladdehæftet!). Håber I kommer videre godt frem - og IKKE flere klatreture på stejle bjergrygge ! Mange kærlige hilsner fra FAR og AYOE
29th August 2008

Skrid!
For satan hvor ser det hele fedt ud! Det er så lige omkring nu at man fortryder at man ikke tog med!!! Håber at I har det sjovt på trods af syge klatreturer! Og hvor fanden figurerer jeg henne Gamborg på Jeres fodboldhold! Jeg har sgu ikke slidt min krop op på oelholdet for sjov! Få mig på!!! Snax og jazzzz

Tot: 0.134s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0906s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb