Vulkan tur

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Mount Bromo
September 27th 2012
Published: October 1st 2012

Vi havde bestil en tre dags vulkan tur mens vi var paa Borneo. Her blev vi hentet af privat chaufoer kl 8.00 i Yogya.

Turen startede lige med 12 timers koeretur gennem rismarker, skoen natur og elendige veje. Vi ankom til vores hotel op af vulkanen Bromo kl 20. Her fik vi lige lidt aftensmad som bestod af en pakke nudler mums, inden vi lagde os til at sove vi skulle op kl 03.15 for at vi kunne naa op paa toppen og se solopgangen. Og ja billederne taler vist for sig selv.

Herefter gik turen videre i bil i 9 timer og vi ankom til nok verdens klammeste hotel kl 16. Efter en laekker frokost bestaaende af to chokolade boller hver og en pose chips, traengte vi lige til en laekker aftensmad bestaaende af en pakke nudler. (af maerket Pop mie)

kl 03.00 ringede vaekkeuret endnu engang og vi satte kursen mod vulkanen Ijen. her ventede der os et tre km trek op af meget stejle stier, med chaufoerens mobiltelefon som lommelygte, aske i luften og en duft af svovl. Lotte maatte desvaere give op en km foer toppen da hun blev rigtig daarlig, men Rambo Jonas tog den hele vejen til tops, hvor han bl.a. koebte en lille skildpadde til Lotte, som plaster paa saaret, af rent svovl gravet ud af vulkanen selvfoelgelig af en lille gul mand.

Saa havde vi lige endnu en lille korer tur paa 8 timer og en time med faerge inden vi ankom til hotellet paa Bali.

Tot: 0.131s; Tpl: 0.025s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 5; ; mem: 1.1mb