De dag van vertrek (van Anneke althans)

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Jakarta
April 5th 2006
Published: April 9th 2006

Ik schrijf deze update betreffende 5 april vanuit Zeist op 9 april met Inger nog in Indonesië (?)

Op 4 april zijn we vanuit Jogjakarta met het vliegtuig naar Jakarta gegaan. Mazzel dat we de vlucht gehaald hadden: het beeldscherm in de wachtruimte voor vertrek vermeldde bij onze vlucht niets over boarden, er werd niets omgeroepen dus wij verdiepten ons in "Shit-head". Ineens besloot Inger toch maar navraag te doen over de vlucht; we waren de laatsten, het boarden was al geruime tijd aan de gang. Omdat we vergeten waren departuretax te betalen bij een speciaal loketje in een andere hal van de luchthaven, werden we door een steward bij de hand genomen en via securitychecks door de luchthaven gesleurd: rennen naar het vliegtuig!!

We wilden de laatste dag het oude Batavia-stad zien en besloten een onderkomen te zoeken op loopafstand van de oude haven (met havenzicht waar we later vanaf gezien hebben; te lang verhaal om hier te doen). De loopafstand hebben we gemist....we waren verdwaald en de becak-bestuurder begreep ons verkeerd en zette ons bij het station af: die 5 minuten van het hotel werden dus 50 minuten😞 Een aardige meneer op het station heeft ons met zijn dochtertje Batavia-stad gewezen en zo kwam de site-seeing van de oude stad toch nog goed.

De oude haven is echter een ander verhaal: door gebrek aan kaartmateriaal belandden we op de nieuwe haven en de omgeving was te goor voor woorden: open riolen en een riviertje met dikke drek, met riool overstroomde straten waar Warungs het presteerden vrolijk hun etenswaren aan te prijzen.
Teleurgesteld haastten we ons terug naar het hotel om uit te checken en naar de luchthaven af te reizen. Vreemd genoeg (maar niet vreemd in Indonesië) beschikte het hotel wel over een zwembad en een prachtige hotellobby maar niet over internet of over een bar. Gezien ik een e-ticket had en op internet moest inchecken was dat jammer; er was ook niets in de buurt. Gelukkig heeft bijna elke internationale luchthaven een Shereton Hotel in de buurt met Business Lounge😊 De rest van het luchthavenavontuur kennen jullie (latere blogs Inger)

Het oude Batavia8Het oude Batavia8
Het oude Batavia8

het stadhuis in de koloniale tijd
Café Batavia6Café Batavia6
Café Batavia6

het damestoilet (met blote foto's)
Café Batavia7Café Batavia7
Café Batavia7

het damestoilet (met blote foto's)

Tot: 0.114s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0736s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb