utflukter

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali
June 27th 2009
Published: June 27th 2009

De siste dagen har det blitt veldig mye farting. Tirsdag blei vi med noen kamerater fra australia og reiste til Ulevatu og Dreamland! de leide scootere og søstrene næss satt bak på, turen tok ca 1 time. Men selve scooter kjøringa var en opplevelse i seg selv!! Trafikken i bali er ikke akkurat den samme som hjemme i norge! Det er mer et stort kaos! vi kom til uluwatu først, da var vi helt svarte i fjese av alt støve og all eksosen. Vi hadde lunch og gikkk rundt å kikket. Det var utrolig varmt og vi hadde sykt lyst på ett bad. Men bølgene var utrolig store og det var ingen strender. Vi satte derfor nesen mot dreamland hvor strendene er helt fantastiske og vannet knall blått. Vi hadde en helt fantastisk dag, selv om vi blei tatt av en bølge og alle tæra blei skrapet opp på alle rev. På veien hjem var vi innom samtlige utsalgssteder av surfetøy. Det var mørkt da vi kom hjem, men vi kastet oss rund og hadde en nydlig middag med litt sprudle vin, og diverse andre drinker, noe som førte til en lang natt! Dagen etter på bar turen til gili, men med bare en times søvn var det ikke mye vi fikk utav turen bort! På gili leide vi oss en liten bungalo hytte midt i slummen der alle de lokale bor. Men det var et lite paradis, vi hadde svømmebaseng for første gang på turen, men det blei dessverre aldri brukt.
Dagene på Gili gikk med på å snorkle, bade i krystallblått vann og vi leide sykler. Helt fantastisk plass! Vi traff på en artig guttegjeng fra irland og vi møtte igjen noen bekjente fra Kuta som var fra england og finland! For en mix, siste kvelden fiksa vi langbord hvor vi samlet heile gjengen og hadde en kjempe kveld!
På gili blir det veldig mørkt og det finnes ingen gatelys. Vi sykler temmlig fort etter at vi tidligere på dagen hadde sett en kjempe slange og sandra hadde ”glemt” å lukke døra natta føre. Så vi våknet opp med ett mindre trivlig besøk av kakelakker på gardinene våre. Men da vi endelig fant hotellet møter vi ett enda sterkere syn enn både slanger og kakelakker. Alt tydet på at det var heftig orgie i badebassenget vårt. Her lå det tre kliss nakne par å hadde seg i hvert sitt hjørne av bassenget. Vi var ganske fnisete fra føre, og det hjalp ikke stort med å se det vanvittige synet som møtte oss. Vi kom oss heldigvis tidlig i seng, hadde en lang frukost føre vi tok turen tilbake til kuta. Men turen var ikke helt uten dramatikk, i å med at en litt eldre mann kolapset mitt ute på havet mellom lombok og Bali. Han overlevde og vi sitter trygt tilbake på kuta å har hatt en lenger lunch. Sandra kom akkurat tilbake etter å ha vært kuta rundt etter plass å bo. Ho endte opp med et fint hotell med svømmebasseng!!!! Lurer på om det blir flere orgeier…

Tot: 0.101s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.08s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb