Jag dodar tid...

Asia » India » Tamil Nadu » Chennai
October 28th 2008
Published: October 28th 2008

Chanti Chanti!

Idag sitter jag pa Chennai:s centralstation och vantar pa att vart tag skall ga.. klockan ar nu 20 och taget gar kl. 23... Igar anlande vi till Port Blair fran det ack sa trivsamma Havelock Islands.. Vi akte tillsammans med en Israel och en Kanadikk som vi lart kanna pa boendet i Havelock. Batfarden var langsam och tog nastan 5h (det tog 2,5h att komma till on...) Val i Port Blair checkade vi in pa ett billigt och bra boende som vi blivit rekommendert av ett par fran Polen. Efter att vi kommit fram till boendet gick vi ut pa en middag alla fyra eftersom vi skulle skiljas at nasta dag (idag). Flyget gick enligt tidtabell och vi landade i Chennai vid 2-tiden. Efter det checkade vi in vaskorna pa tagstation och gjorde lite shopping runt om.. (jag kopte en flaska vatten, en bollywood film och tva par skor.. Julia kopte dock namnvart mera...) Idag firas det Dvali som ar en hogtid, det smaller och expolderar fyrverkerier i var och varannat horn.. riktigt trevligt faktiskt.. Man borjar nog marka att man varit i Indien ett tag eftersom man inte blir lurad lika latt som nar man kom!
Nu sitter vi har och bara vantar pa att hoppa pa taget till Hampi, vi torde vara framme vid 8-tiden pa morgonen.. Jaaa'a.. Hemfarden har nu borjat och pa sondag landar vi forhoppningsvis i Helsingfors.. Men jag lar aterkomma.. om ingen annan laser detta sa ar det ju iallafall kul att ha en resedagbok..

Ha d gott!

Shiva

Tot: 0.063s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb