Amber Fort a odjezd do Udaipuru

India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jaipur
January 20th 2015

Po včerejším zklamání z růžováku se dnes po zbalení se vydáváme do Amber Fort, vzdálené asi 18km severně od města. Nejprve snídáme na stejném místě jako včera, včetně výborné kávy a pak se vydáváme sehnat nějaký odvoz k Hawa Mahal, odkud jezdí bus k pevnosti. Nakonec odvoz nachází Yan, za velice příjemných 20rupek. Nasedáme na cyklorikshaw a vyrážíme. Pro našeho "řidiče je to pěkná rozcvička" a za chvilku jsme na místě a nasedáme do lokálního busu, plného lidi a jedeme k pevnosti. Konečně pryč z davu a v přírodě. Přicházíme na hlavní nádvoří a po koupi lístků si najímáme průvodce, aby nám aspoň něco k pevnosti řekl. Prohlídka trvá asi hodinku a je to s průvodcem mnohem zajímavější. Po rozloučení se, jdeme pěšky směrem ke strážné pevnosti Jaighar Fort opodál s plánem jit po hřebeni přilehlých kopečků zpět k městu, kde je u další strážné pevnosti schovaná geocache. Bohůžel se do první z nich platí vstupné a jediná cesta vede skrz. Platit se nám nechce a tak to bereme jen jako procházku a vracíme se zpět na parkoviště, kde nasedáme na bus zpět do města. Zde následuje prohlídka místní šperkařské dílny a cesta zpět do hotelu vyzvednout věci. Před odjezdem z Jaipuru se ještě zastavujeme po cestě na nádraží v Peacock restaurantu, který je doporučen v průvodci jako super restaurace. Je to hezká roof top restaurace, která je plná turistů. Dáváme si dobrou večeři a pak už se necháváme odvézt rikshaw na nádraží. První nádražní zkušenost je trochu nezvyklá. V místě, kde se prodávají lístky leží spousta lidí pod dekou a spí. Procházíme kontrolou a rtg a vzápětí zjišťujeme, že náš vlak má zpoždění. Nejprve to vypadá jako hodina, nakonec to byly hodiny 3. Čas jsme vyplnili sledováním filmu v čekárně, kde jsme se nakonec ani necítili nebezpečně. Pak už jen nasedáme, hledáme naše místa a usínáme....

Tot: 0.139s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb