On the road


Advertisement
India's flag
Asia » India » National Capital Territory » New Delhi
January 20th 2007
Published: January 26th 2007
Edit Blog Post

Poeh, Ik leef nog, maar het had anders kunnen zijn.
Ik ben nog nooit zo lang onderweg geweest. Meer dan vierentwintig uur heb ik er over gedaan om van Bagijnenland, Zutphen naar deze maffe wijk in Delhi te komen. Het avontuur is officieel begonnen en daarmee ook al meteen het gedonder. Crispijn kreeg het voor elkaar om pas om vijf voor tien te beginnen met zn tas inpakken.
We zouden om tien uur vertrekken. Uiteindelijk heeft ie ook helemaal niks bij zich behalve sokken, zn camera en zakdoekjes. Ach ja, wat heeft een man nog meer nodig?

Op het nippertje haalde we de trein om nog geen anderhalf uur later in Dusseldorf Flughaven weer uit te stappen. Crispijn kon meteen zn vliegtuig instappen. Terwijl Crispijn richting Dubai vloog, mocht ik nog even meer dan acht uur wachten tot mijn vliegtuig naar Teheran zou vertrekken.
Terwijl ik in mn eentje zat te wachten en van verveling Duitsers met en Duitsers zonder snorren ging tellen realiseerde ik me opeens dat k dat misschien wel twee maanden lang zou moeten gaan doen. Nouja, dan zouden het snorren van Indiase enge mannetjes op heilige koeien of in racende rikshas zijn.

Angstaanval!!


Wat heb ik gedaan? Ik ook altijd met mn stomme ideen. Dit word helemaal niks. Ja, laat ik even in mn eentje naar de andere kant van de wereld gaan. Lekker rijst eten met hete saus, oude mannetjes en vrouwtjes kijken, geld uitgeven aan onzinnige prull en Bollywoodfilms kijken.

VEER!!! Bolywoodfilms hebben ze ook in nederland, geld aan onzinnige prul uitgeven kan overal en laat ik maar niet eens beginnen over oude mannetjes en vrouwtjes.....
Stupid!!


" Undercover" in Teheran, Iran



Zodra mijn vliegtuig landde op Persian ground voelde ik een soort onrust in het vliegtuig. Bij het instappen heb ik geen een vrouw gezien met bedekte haren. Even heb ik niet opgelet en opeens is er geen vrouw meer zonder. In Iran is het verplicht voor vrouwen om een hoofddoek te dragen, muslim, christian en tourists. De vliegtuigmaatschappij (Mahan air, very cheap en lekker vlietuigvoedsel, aanrader deelt ze gratis uit aan vrouwen die even niet wisten dat deze Iraanse wet ook in de lucht en op het vliegveld geld. Hoewel ik mijn eigen hoofddoek bij me heb vraag ik toch om het gratis exemplaar. Nederlander die ik ben!
Het voelt raar om verplicht je haren te moeten bedekken. Elke keer als mn doek afzak krijg ik boze blikken. Het is niet meer dan een stom shawltje, vooral hier waar de meeste Iraanse vrouwen hun hoofddoek zover naar achter hebben getrokken dat ze meer weg hebben van chique dames uit het Parijs in de fiftees dan onderdrukte vrouwen in Iran. Er zijn zeker geen slonzige types bij, als je de dames in hun lange zwarte chadors tenminste niet meeteld.
Het verplicht bedekken van hun haar brengt veel vrouwen naar een ander uiterste. De meeste ladies zijn nog meer opgemaakt dan Pamela Anderson. Dik aangezette wenkbrouwen en overdreven overmatig gebruik van blush, lippenstift en als toppunt: LIPPENPOTLOOD!!!!afgrijselijk.


Vrouwen en mannen worden zoveel mogelijk gescheiden. Toen ik opnieuw door de security wilde stond er een megaa lange rij. Ik schrok me dood want mn vliegtuig zou snel vertrekken. Bleken het ook nog is alleen maar mannen te zijn. HUH? waar zijn alle vrouwen opeens, of reizen die soms helemaal niet, wordt een gezellige vlucht dan. Bleek dat er een aparte security gate voor vrouwen is, kon ik zo doorlopen haha. En natuurlijk ging ik weer af, ik Bleep altijd. Maar het enige wat er gebeurde is dat zon zwart spook (een vrouw in chador) me vlak onder mn bh greep en toen ze voelde dat ik daar dan geen bom of mes had gestopt weer meteen losliet. Ik mocht meteen doorlopen.
I love being a woman.


Advertisement



8th February 2007

wouw
veertje!!!!! doe je voorzichtig??? ik zie het allemaal helemaal voor me!! geweldig geniet er van ! maar ik weet ook zeker dat je dat wel doet . Hoe eng en gek alles ook lijkt je weet dat dit je kans is en die moet je volop benutten! je doet het goed zusje lief!! we denken aan je en neem wat leuks mee voor je zusters en natuurlijk je lieve neefje!! een hele dikke knuffel Franka Reggie en Jay
8th February 2007

veertjeeeeeeeee!!!
hey veer, ik wist niet dat je deze blog had, je zei dat je eentje waarscheinlijk zou gaan aanmaken maar verder heb ik er nooit meer iets gehoord, maar leuk om zo nu je verhaaltjes te lezen. ik ben echt zo trots op je dat je deze reis bent aangegaan, helemaal alleen echt meid ik vind super van je. ik mis je wel heer erg dat is zeker..maargoed dat hoort erbij en mij moet je ook volgend jaar voor 6 maanden gaan missen tenzij je bij me op bezoek gaat komen (wat je sowieso een keertje moet doen, ik bedoel met mij mee daarheen) hey schat ik heb genoten van je verslagjes. geniet nog lekker en ik hoop je heel snel weer te zien. wanneer kom je eigenlijk weer terug welke datum??? heb je lief kusje mana
24th February 2007

Bastiaan
Hoi Veer, ik geniet vreselijk van je avonturen en moet terugdenken aan de tijd dat ik op jouw leeftijd de middellandse zee rondreisde. In die tijd al heel wat. Ik herken je gevoelens, soms even twijfels e.d. maar ik verzeker je dat je er nooit spijt van zult krijgen dat je deze reis maakt. Heel veel verder moois toegewenst. groet, bastiaan
28th June 2007

Had je me maaar...
vera, via Lets utrecht had je je al iets kunnen informeren wat je te wachten staat..kijk ook eens op info @ indianet.nl

Tot: 0.065s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0361s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb