back in Mumbai


Advertisement
India's flag
Asia » India » Maharashtra » Mumbai
October 17th 2010
Published: October 17th 2010
Edit Blog Post

Mumbai, 17 oktober
Na een week terug ik Mumbai, binnen 14u nemen we de trein richting Varanasi. Om de een of andere reden lijkt Mumbai properder en rustiger dan toen we hier eerst toekwamen. Ik vraag me af of het te maken heeft met perseptie, het verwerkt hebben van de eerste shock en daardoor het met andere ogen zien, of doordat het gisteren een feestdag was en de mensen nu aan het opkuisen zijn.. Misschien een combinatie van beide. Jammer trouwens dat we het feest gemist hebben, we zaten toen op de bus maar uit het raam kijke zorgde ook al voor grappige tafeleren. Beeld je in, een koepel van oranje, gele en rode kerstlichtjes en daaronder dansende Indieers en vreselijke tsjingeltjangel muziek :p
En de busrit op zich was natuurlijk ook een hele beleving. Een sleeper, lekker dicht tegen elkaar en hobbelend de wegen over. Het eerste uur waren we ons vooral aan het concentreren om onze maaginhoud binnen te houden. Maar je wordt het wel gewoon 😉
Ik moet wel zeggen, in Belgie vind ik het zeer vervelend dat ik overal meteen inslaap val. Zet mij 5min op de trein en ik ben al vertrokken. Maar God, wat ben ik hier gelukkig dat ik dat kan :D

Enkele weetjes over Mumbai:
- Er zijn 40 000 zwarte taxi’s en daarnaast speelt nog eens iedereen die een auto heeft voor taxi.

- 60% van Mumbai is gebouwd op vuilnis. Het is dus heel waarscheinlijk dat als ik een kuil in de grond graaf ik enkel vuilnis tegenkom.

- Een gemiddeld jaarlijks inkomen is nog geen 800euro

- Er heel mooie Art nouveau gebouwen zijn. Dan moet je wel eerst een grote roze bril opzetten om de vuiligheid weg te denken.

- Per 1miljoen inwoners zijn er 17 openbare wc’s. En die zijn niet aangeraden te gebruiken want de stank is ondraaglijk.


Advertisement



Tot: 0.056s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb