Kerala - Kathakali a umyvanie slonov


Advertisement
India's flag
Asia » India » Kerala » Kochi
December 11th 2006
Published: December 11th 2006
Edit Blog Post

Vcera sme videli ten slavny tanec Kathakali a dnes sme stravili 2 hodiny umyvanim a krmenim slonikov - to bolo fakt super!!!! Moj travel-buddy sa uz citi lepsie - zamlcal mi ze mal hnacku, tak myslime ze to mu bolo zle z toho. Sloniky boli uzasne - cela rodinka - mali 4 babies. Matka bola najvacsia a mala 35 rokov - vraj sa dozivaju okolo 100 rokov. Na slovo pocuvali ich majitelov - zasli sme ako rozoznali pokyny ze maju ist do predu, do zadu, sadni, zdvihni chobot a ine povely - neuveritelne! Dokonca rozumely prikaz "osprchuj sa chobotom" :-) Cele 2 hodiny sme ich mohli umyvat, hrat sa s nimi a krmit ich. Banan si od nas zobrali chobotom alebo sme im ho vlozili priamo na ich obrovsky, ruzovy, traslavy jazyk. Ja som sa to tam snazila bleskovo vlozit aby som sa nemusela dotknut ich jazyka - ale banan vypadol, tak som tam pekne musela strcit ruku a podrzat banan v papulke - takze sme sa vsetci museli dotknut ich vlhkych jazykov. Vstavali sme rano o 6:00 ked sme sa dostali k slonom stale nebolo idealne svetlo na fotenie - ale aj tak mam vela fotiek a tiez par video zaberov. Tanec Kathakali - zahrnuje temy ako spravodlivost a krivdu, prosperitu a chudobu, dobro a zlo, vojnu a mier. Tanecnici neprehovoria ani slovo (sprevadzaju ich bubny a spev), vyjadruju sa uzasne presnymi pohybmi ruk a vyrazmi tvare, hlavne oci - musia tvrdo trenovat dlhe roky. Do oci si casto davaju semienka baklazanu aby im sfarbili ocne bielka na krvavo cerveno - to je v pripade demonov alebo na ruzovo ked sa jedna o jemny zensky charakter. Nasi tanecnici maju vystupenie kazdy den, tak semienka nepouzivaju lebo by to nebolo dobre pre oci. Uverejnujem kratke video z vystupenia - na mojej kamere je kvalita dobra ale je dost mozne ze po uverejneni tu na travelblogu bude podstatne horsia - vsimla som si uz v minulosti ze to tak byva. Dnes este prespime tu v Kochi a zajtra rano sa presunieme do hor do mesta Munnar. Na mesto sa velmi tesim - je v horach aspon tam bude chladnejsie ako tu lebo tu sa to teplo uz neda vydrzat - a to nechcem vediet ako bude teplo uplne dole na juhu kam postupne smerujeme. Nedaleko mesta Munnar je vrch Anamudi - vyska 2695 metrov!!! Vraj je to najvyssie miesto na svete kde sa pestuje caj. Pocula som ze tam je nadherna priroda, krasne hory, plantaze vsetkeho mozneho korenia, atd. Neskor budeme splavovat backwaters - kanale roznych sirok obklopene hustymi palmovymi hajmi - to bude dobre na ukludnenie nervov po cestovani autobusmi cez vsetky tie hory - uz teraz som z toho nervozna. Za nejaky ten tyzden by sme mali dorazit na plaz Varkala kde si zase zaplavame v mori.


Additional photos below
Photos: 37, Displayed: 23


Advertisement

Po celej Indii nachadzame napisy s neexistujucimi "anglickymi" frazamiPo celej Indii nachadzame napisy s neexistujucimi "anglickymi" frazami
Po celej Indii nachadzame napisy s neexistujucimi "anglickymi" frazami

David sa na tom skvele bavi a uz ma dost velku zbierku fotiek podobnych napisov. Tabulky so skomolenou anglictinou alebo vymyslenymi slovami nachadzame na kazdom kroku.


Tot: 0.059s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 20; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb