Kerala - cajove, kavove plantaze a chlapy v sukniach


Advertisement
India's flag
Asia » India » Kerala » Kochi
December 7th 2006
Published: December 7th 2006
Edit Blog Post

Dnes sme sme si prenajali jeep a boli sme v Wayanad Wildlife Sanctuary - videli sme par zvierat vratane 2 slonov ale nedovolili sa nam k nim priblizit koli nasej bezpecnosti - prave jedli nejake rastliny, takze fotky z blizka sa nekonali. Vraj tam je vyse 900 slonov ale je to obrovska plocha a najviac je ich vidno zavcasu rano alebo okolo 16:00, takisto toto nie je dobra sezona na pozorovanie slnov (podla nasho sprievodcu) - vraj cez monzun je na to najlepsi. Po navrate do Kalpetty sme si zobrali miestny autobus a odviezol nas 6 km na krasne cajove a kavove plantaze - tam sme stravili zvysok dna obchadzanim plantazi. Chcela by som spomenut jednu zaujimavost - vacsina chlapov tu nosi minisukne nad kolena. Je to vlastne kus latky (nieco ako sarong) ktory si poskladaju tak ze to vyzera ako kratka minisukna alebo si ho mozu spustit dole ako dlhu suknu. Poprosila som par muzov nech mi zapozuju, tak mam par fotiek. Najlepsie je ked nosia sukne a drzia sa za ruky ako maju vo zvyku, alebo si uhladzaju vlasy, dokonca sme videli ako sedia jeden druhemu na kolenach a drzia sa okolo pasa - zvykame si na to. Pre chlapov turistov to musi byt trochu sok. Zajtra to tu balime a presuvame sa na juh do mesta Calicut - tam mame v plane pozriet si tie slavne ritualne tance. V meste Kannur sme zabili pol dna len koli tomu ze nam zena z Turistickej kancelarie dala zle casy predstaveni a mi sme ich zmeskali (boli sme v tom ZOO) - takze sme boli napaleni, ze nam to uslo a zbytocne sme "riskovali zivot" v miestnych autobusoch. Nastastie sa vsetko bude dat znova pozriet v mestach Calicut a Kochin. Tak to byva, akonahle vybocime z "hlavnej turistickej trasy" informacie nie su velmi presne. Kde momentalne sme skoro nikto nehovori po anglicky, tak niekedy nie sme schopni dostat odpoved na uplne jednoduche otazky - a trochu nam to komlikuje zivot, ale aspon sa mame na com smiat. Kazdy den ochutnavame nove, tropicke ovocie - ani nevieme ich nazvy a domaci sa na nas bavia ked si nie sme isty ako sa to jedava. Okrem toho jedavame neskutocne lacne ananasy, manga, papaje atd. Ako sme odlisli z Goa presli sme cisto na juhoindicku stravu (lebo nic ine sa tu neda kupit), ale da sa, hlavne sa snazime nejest prilis palive jedla aby sme nemali nejake zaludocne problemy. Musim povedat ze som prekvapena ze dnes je uz mesiac co som tu a zatial som nemala (az na ten kasel, ktory pri mori presiel) ziadne zdravotne, ani zaludocne problemy a to si umyvam zuby miestnou vodou, pijem miestne soft drinks (bol skandal v novinach vraj pouzivaju spinavu vodu), salaty jem kazdy den, vcera som mala miestnu zmrzlinu. Akurat to znamienko mi STRASNE kazi naladu, nebola by som rada keby som musela koli nemu prerusit cestovanie, snazim sa nemysliet na to. Inac zacina sa mi darit uverejnovat viac fotiek, takze ich vsetky nezobrazi na prvej stranke kde je pisany blog. Vacsinou ukaze len par fotiek a zvysok je na dalsej stranke tak si treba kliknut na "Next" povedzme 20 pictures....





Additional photos below
Photos: 35, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.047s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 25; dbt: 0.0272s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb