Escaping the tourist track

June 21st 2006
Published: August 6th 2006

Hy again

We boarded the local bus this time to Rewalsar. A eight hour winding trip through the majestic Himalayan foothills. Rewalsar is a tiny village with an abundance of budhist monesteries and temples. The village is built around a sacred lake which is teaming with giant cat fish, which seem to pulsate like one living creature.
We stayed in a simple monastry and ate extremly modest food. It seemed the only vegetable they had there was cabbage and a bit of carrot. It was mainly Tibetian restaurants there, so we lived on Momos (which are kind of like dim sims) and Thukpar (noodle soup).

The sunshine was glorious so we decided to do a walk to the tempel cave, atop a small mountain. We asked around for the best way and were told it was an easy 2 hour hike up through the forest. Well the beginning of the hike was beautiful until the path ubruptly ended. We were determind to keep going, so we spent the next hour climbing to through thick growth until we found a road. It was about another 2 hours before we made it to the caves. It seems most paths in India just stop without actually leading anywhere. It is a mystery we're determind to solve. The caves themselves were quite interesting, monks have built houses and tempels within.

We also met a Yogini (female Yoga-master) who lived in a type of hermitage. She offered to teach us the secrets of yoga, which would have been a great experience, but unfortunatly we couldn't find anywhere nice to live and so we decided to move on and see what else India has in store for us.

Hallo ihr

Dieses mal haben wir den oeffentlichen Bus genommen, fuer 8 Stunden auf den kurvigen Strassen durch die Himalayas auf dem Weg nach Rewalsar. Es ist ein kleines, schoenes Dorf mit vielen buddhistischen Tempeln und Kloestern. Mit einem grossen See in der Mitte und millionen Fischen. Wir haben ein Zimmer in einem Kloster genommen und haben uns von tibetischen Momos (Tortellini aehnlich) und Thukpa (Nudelsuppe) ernaehrt. Aber anscheinen hatten die dort nur Kohl und Karotten, weil das das einzige Gemuese in den Fuellungen war.

Die Tage dort waren voll mit Sonnenschein und so haben wir beschlossen einen Fussmarsch zu den Tempelhoehlen zu machen. Die Einheimischen meinten es ist nur 2 Std. bergauf durch den Wald, und somit haben wir uns auf den Weg gemacht. Aber ploetzlich war unser schoener Weg zu Ende und wir mussten uns durchs Dickicht schlagen bis wir 1 Std. spaeter die Hauptstrasse gefunden haben. (Viele Wege in Indien scheinen einfach ohne ersichtlichen Grund zu enden, wuerden gerne rausfinden warum.) Nun letztendlich nach 4 Std. sind wir bei den Hoehlen angekommen und es war den Weg schon Wert. Die Moenche haben ihre Haeuser und Tempel quasi in die Hoehlen gebaut.

Wir haben auch eine Yogini (Yoga-Meisterin) getroffen und sie hat uns sogar angeboten und etwas Yoga beizubringen aber leider konnten wir kein schoenes Plaetchen zum Wohnen fuer eine Weile finden und somit wars mal wieder Zeit uns auf den Weg zum naechsten Abenteuer zu machen.

Tot: 0.145s; Tpl: 0.02s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0758s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb