Big Buddha

Asia » Hong Kong » Lantau Island
April 20th 2010
Published: April 20th 2010

Vandaag laat m'n bedje uit..pfff...even geen zin..en het regend. Uurtje of 11 de stad in. Wil naar het Historisch museum van Hong Kong, maar bij aankomst blijkt dat het museum dicht is op dinsdag...grrr..

Neem MTR naar Sheung Wan en besluit een stukje te gaan lopen. Zoek Man Wa Lane op, waar je je naam in het chinees kan laten graveren in een stukje steen. Daarna Wing Lok street doorgewandeld. Is de laatste dagen rond de 25-27 graden met een luchtvochtigheidsgraad van 85%. Zweet dus lekker, maar verder goed uit te houden.

Verassend hoe ze hier onderhoud doen aan gebouwen. De scaffolding is gemaakt van bamboe en wordt bij elkaar gehouden met rubber. Soms wel 80meter hoog!

Kwam een protest tegen de DBS bank tegen. Protesten zie je hier niet zo heel veel....

In de middag de MTR naar Tung Chung op Lantau island genomen. Kom langs DisneyWorld HK, en twijfel nog even om uit te stappen...neee, toch maar niet.

Gaat een cable car van Tung Chung naar de Po Lin Monastery en Big Buddha. Duurt 25 minuten en gaat aardig hoog. Benieuwd hoe die 'monks' dat vroeger deden toen die cable car er niet was...lol

Big Buddha was alleen in mist geneveld, maar wel indrukwekkend. Uurtje of 6 weer in de stad. Uitgestapt bij MTR station Kowloon en richting Austin station/road gelopen. En vandaar uit naar Tempelstreet market, om wat te eten.

s'avonds geprobeerd om Cathay Pacific te bellen, maar kom er niet doorheen. Ze hebben hun vlucht naar Amsterdam voor 21 april gecancelled. Ben benieuwd of die van de 22e doorgaat. Net op Tv gezien dat door de Cathay gecancellde vluchten er 15.600 mensen zijn gestrand...tja..

Morgen weer tijd om een nieuw hotel te zoeken. Mogelijk dat ik hier (tegen me zin) nog een nacht blijf. Rates gaan na woensdag weer aardig omlaag. Dan wordt het weer interessant om een (luxer) hotel boeken.

DBS bankDBS bank
DBS bank

hm..waar heb ik dit eerder gezien......
HK airportHK airport
HK airport

HE! een KLM vliegtuig! Ik wil mee! :)

Tot: 0.06s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0347s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb