Hong Kong's flag
March 5th 2006
Published: March 8th 2006

Hong Kong Flower Show 2006Hong Kong Flower Show 2006Hong Kong Flower Show 2006

De hoofdingang midden in Hong Kong
Summary- an impression of the Hong Kong Flower Show 2006 in Victoria Park. This year is the theme Enchanting Beauty / a showcase of beautiful floral arrangments and gorgeous landscape displays. There are many participants from the mainland China and overseas countries. There is also a large showcase with tulips from Holland / Monkey and Bear / 04-03-2006

Lieve vrienden en vriendinnen, Het is zondagmorgen 5 maart. Vanmorgen bar slecht weer. met veel regen. In de loop van de ochtend zou het weer gaan opklaren dus nu eerst maar het fotografisch verslag van gisteren - ons bezoek aan de jaarlijkse Hong Kong Flower Show.
Deze bloemen en plantenshow wordt jaarlijks georganiseerd door het departement van ontspanning en cultuur van Hong Kong. De doelstelling van deze tentoonstelling is om de bevolking van Hong Kong en de directe omgeving van Zuid China zoveel mogelijk informatie te geven over planten, bloemen en hun de liefde voor de natuur te stimuleren. Er zijn inzendingen van locals, maar ook van een groot aantal bevriende landen, waaronder Nederland met een groot bloembollenveld. Dit schijnt dermate aantrekkelijk te zijn dat deze showcase door duizenden bezoekers wordt gefotografeerd. Het is als je hier bijstaat echt onvoorstelbaar. De entree
Hong Kong Flower Show 2006Hong Kong Flower Show 2006Hong Kong Flower Show 2006

De inzending van Ocean Park wint een eerste prijs met beker
voor deze groots opgezette tentoonstelling miden in de stad Hong Kong is maar 14 HKD - of te wel 1,40 euro. Los van de showpresentaties zijn er een paar honderd stands uit China die orchideen en bonsais verkopen. En wel voor een zodanige lage prijs dat je er bijna hebberig van wordt en hele grote kratten vol met planten naar Nederland zou willen laten sturen. Een 30/40 jaar oude bonsaiboom kost hier bijvoorbeeld maar 15/20 euro. Wij hopen dat jullie door de foto´s een leuke indruk krijgen van deze tentoonstelling die echt hardstikke goed is. ´s-avonds hebben wij gegeten op 260 meter hoog - de 62 ste etage. Dit ronddraaiende restaurant geeft een fantastisch uitzicht over heel Hong Kong en de Victoria Harbour. Hier nu geen foto´s van want ik had geen zin om mijn fotocamera mee te nemen. Bovendien hadden wij hier al nachtfoto´s van. Foto´s van overdag volgen. De manager Ferrie Cheung vond het ontzettend leuk dat wij zijn reataurant weer bezochten.
Kortom wij zijn lekker verwend en hebben heerlijk gegeten. Als kleine suprises hadden wij diverse delftsblauwe cadeautjes meegenomen. Dit was echt een succes. Jullie liggen nu nog allemaal lekker te pitten of jullie gaan nu zo langzamerhand naar de wieg. Het is hier nu bijna 09.30 uur en in Nederland 02.30 uur. Wij gaan in ieder geval eerst lekker ontbijten. Het is inmiddels droog geworden. Dus straks lekker weer op stap. Veel liefs en tot de ´next time´.

Monkey and Bear.

Hong Kong Flower Show 2006

Onze art and creative director op locatie / ze heeft het er maar druk mee
Hong Kong Flower Show 2006

Er wordt hier wat af gefotografeerd. Er loopt hier voor vele miljoenen euro´s aan digitale camera´s rond / echt onvoorstelbaar
Hong Kong Flower Show 2006

Wat kijkt die man serieus - lijkt net echt

Staat eigenlijk best chique - ook Frau Antje ontbreekt niet
Hong Kong Flower Show 2006

Tulpen als bezienswaardigheid - maar het kan nog veel erger - zie de foto´s met het bollenveld uit Holland
Hong Kong Flower Show 2006

Bonsai´s om je vingers bij af te likken en zo goeie koop
Hong Kong Flower Show 2006

Je wordt er toch niet goed van.
Hong Kong Flower Show 2006

Ook de verkoop van grote stekken loopt goed - en - de soorten zijn heel bijzonder
Hong Kong Flower Show 2006

Is er nog wat te onderhandelen over de prijs

Tot: 0.068s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0225s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb