Our new adventure China and Hong Kong starts soon

February 23rd 2009
Published: February 23rd 2009

Our new adventure Hong Kong, Mainland China and Macau

Our new adventure Hong Kong and China starts in April.

Countdown:

DAYS
HOURS
MINS
SECS

Dear friends,

Our new adventure starts in Hong Kong. After a few days in Hong Kong we take the plane to mainland China.

This individual roundtrip is organized for us by Discover China in Loenen (Gelderland - The Netherlands) A travel agency specialized in China Trips. At this agency travelling is personal again.

You want more information about this travel agency:

Go to: and ask for Gary Toshack, he is the owner of the company or mail to gary@discoverchina.nl.

Our travelplan take us to a few Hidden Civilisations of South West China. We visit ethnic villages and their
inhabitants.
After our arrival in Guiyang we are transferred to Kaili. The next 23 days we visit Paiyang, Xijiang, Taijiang, Shidong, Fanpai, back to Taijiang, Chong'An, Kunming, Dali, Shacun, Xizhou, Zhoucheng, Lijiang, Lugu Lake, Luoji, Xi'Chang, Chengdu, Leshan, Mount Emei and back to Chengdu.

After this great trip we fly back to Hong Kong and we stay here for another month making daytrips to mainland China and the hidden islands of Hong Kong and Macau.

During our trip we visit
the following festivals: Sister Meal Festival, Bun Festival, Dragonboat Festival, Buddha's Birthday and the Tin Hau Festival.

So stay tuned for new travelblogs and tons of pictures.

From Roden with love

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Over een paar weken start onze nieuwe Hong Kong China avontuur. Deze keer maken wij een trip van ruim twee maanden door zuid-west China en de verborgen eilanden van Hong Kong en Macau.

De reis door zuid-west China brengt ons langs verborgen beschavingen van een aantal etnische minderheidsgroeperingen van China, wij bezoeken hun dorpen, ontmoeten hen in hun eigen leefomgeving en leren wat van hun eigen cultuur.

Deze reis van ruim 23 dagen is voor ons op individuele basis georganiseerd door het reisbureau Discover China in Loenen - Gelderland. Dit fantastische reisbureau past de reis volledig aan aan jouw persoonlijke wensen.
Kortom: Bij Discover China wordt reizen weer persoonlijk.

Overweeg jezelf om een reis naar China te gaan maken, neem dan zeker eens contact op met dit reisbureau of bezoek eerst hun site op of mail Gary Toshack voor informatie. Gary is de eigenaar van dit reisbureau en heeft zelf jarenlang door China gereisd.
Mailadres: gary@discoverchina.nl

Onze route door het zuidwesten van China staat omschreven in het Engelse deel van deze travelblog.

Tijdens onze reis bezoeken wij verschillende traditionele festivals zoals het Sister Meal Festival, het Bun Festival, Buddha's Birthday, het Dragonboat Festival en het Tin Hau Festival.

Gezien alle activiteiten worden het weer zware tijden voor onze foto- en video apparatuur. Tijdens onze rondreis door China zullen wij geen travelblogs maken. Maar na terugkomst in Hong Kong zullen wij, afhankelijk van de beschikbare tijd, zoveel mogelijk over onze avonturen publiceren, uiteraard gelardeerd met veel foto's.

So stay tuned for new travelblogs.

From Roden with love,

Monkey and Bear.

23rd February 2009

veel plezier
Beste Ineke en Aad, ik zal jullie omzwervingen weer met veel plezier volgen. groeten Jacques
24th February 2009

Veel plezier!
Beste Ineke en Aad, Ik wens jullie een fantastische reis toe. Verheug me al op jullie foto's en het reisverslag! Een warme groet van Claudia

Schitterend vooruitzicht
Aad en Ineke, Wat zullen jullie hopen dat de komende 40 dagen heel snel gaan en de dagen gedurende die fantastische trip zo langzaam gaan dat het wel 2x zolang lijkt te duren. Ik kijk uit naar jullie reisverslag. Paul
24th February 2009

ok...
daar zijn jullie weer! We gaan jullie natuurlijk weer volgen, zijn zeer benieuwd naar de binnenlanden... groetjes, Lucia and family
25th February 2009

Super , wat een geweldige uitdaging
Aad en Ineke, wij zijn altijd weer verrast met wat er nog te ontdekken valt op deze wereld. Jullie hebben weer iets heel bijzonders en boeiend gevonden. Wij vinden dit heel bijzonder en hebben veel waardering voor jullie. Heel veel plezier, geniet er van en kom gezond weer thuis. Liefs Patrick, Jolanda, Noa, Ocean en Pippa

geweldig
He, Monkey en Bear, geweldig dat jullie weer gaan reizen en dan zo lang en weer ver weg. Ik blijf jullie volgen hoor en wensen jullie veel plezier en gelukkige tijd daar in ver weggiestan. love from little dragon
25th February 2009

prachtig
Ik zag net jullie travelblog, prachtig zeg! Leuk om te lezen en wat een prachtige zin: “Life is a journey....... Every path you take, actions you make and people you meet along your way ...... shape who you are”. Nou nog 40 dagen dus! Hier gaat alles goed hoor, Chinouk is vandaag weer voor het eerst naar de crèche en ik ga nu even aan de studie! Wij (ik neem Nouchka ook even mee) zien je vrijdag bij Marjan!! En bedankt voor je mooie kaart!! Groetjes uit Winschoten, Gerthy
10th March 2009

Fantastisch goede vakantie!
Hey Aad en Ineke, wat weer verrassend leuk dat jullie weer een reis maken naar het oostelijk deel van onze wereld. Jullie gaan vast na het afscheid van Ineke op pad. Nu dan heb je de tijd aan jezelf. Wat een mooi vooruitzicht, reizen zonder de gedachte dat je vervolgens weer achter het bureau moet zitten (werken). Wij houden het voorlopig op Schiermonnikoog en het noorden samen met onze kanjer Spaanse Coco. Veel plezier en tot ziens, warme groet, Sijtske en Han
31st March 2009

hele fijne vakantie
Gelijk maar even op jullie travelblog gekeken. Wat een avontuur en wat prachtige foto's maken jullie! Ik blijf jullie volgen en we zien elkaar in juni. Heel veel plezier en kom gezond weer terug, Anneke

Tot: 0.124s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.0899s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb