Tiger Leaping Gorge

China's flag
Asia » China » Yunnan » Tiger Leaping Gorge
May 15th 2008
Published: January 13th 2008

Het werd dus woensdag de 14e mei dat we naar de TLG afreisde vanuit Lijiang. S0-Phi was weer lekker opgeknapt maar nu was Patries aan de beurt voor een feestje in haar maag- en darmstelsel.
Deze keer in combinatie met een steile klim in de TLG dus een ieder kan zich voorstellen dat dit even afzien was...

We begonnen de 1e dag wel met mooi weer wat garant stond voor vele mooie uitzichten in de gorge. Na ca 4 uur hiken (we took the shortcut) kwamen we moe maar voldaan op GuestHouse Halfway aan. Gezellig bijpraten (vele nieuwe reistips) onder het genot van een biertje met lotgenoten uit Duitsland, N-Zeeland en SingaPore EN een mevrouw uit Nijmegen. (It's a small world after all!) Op 2700 mtr hoogte nog een aangepast hapje eten en slapen op Spartaanse bedden (hard dus, waar alle Westerlingen moeite mee hebben).

Op tijd naar bed in onze omgeboekte kamer (met westers toilet en doche) en de volgende ochtend om 7 uur weer op voor het 2 e gedeelte down hill.
We liepen de volgende dag vroeg weer verder tussen afdalende geitenkudde's en herders omdat er regen verwacht werd deze dag in west Yunnan. De steile
Onderweg...Onderweg...Onderweg...

...de eerste dag in de Tiger Leaping Gorge.
afdealing veranderd dan nl in een modderpoel en er zijn geen vangnetjes. Met Joey onze gids zijn we veilig weer bij onze bus beland en doorgereden naar Zhongdian (Shangri-La: het meest Tibetaanse deel van China) en we zitten nu lekker na een Tibetaans diner in het Songtsam hotel naast een beroemde Monastry (morgen even bezoeken dus).

So-Phi rust even uitSo-Phi rust even uit
So-Phi rust even uit

wachten op haar zieke moeder.
en maar wachtenen maar wachten
en maar wachten

die mama had het zwaar op de piste
Guesthouse HalfwayGuesthouse Halfway
Guesthouse Halfway

Een mooie beloning voor de inspanningen van de 1e dag!
Lekker slapenLekker slapen
Lekker slapen

op de binnenplaats met westerse wc en douche!
de geiten zijn sneller dan wijde geiten zijn sneller dan wij
de geiten zijn sneller dan wij

maar nemen wel een kortere route.

15th May 2008

achterstand ingehaald
Waren zelf even weg met vakantie (gewoon effe naar Italie). Had wat achterstand met lezen maar ben weer helemaal bij. Geweldig maar intensief wat jullie allemaal meemaken. Veel indrukken. Veel afleveringen in jullie blog. Nu zitten jullie in het gebied dat wij vorig jaar hebben bezocht. Prachtig. Alhoewel nog geen herkenning. Ik ben blij voor jullie dat de ramp links van jullie in Myanmar en de ramp rechtsboven jullie in China jullie bespaard blijven. Veel plezier en geniet. Enjoy!!! Frank S (van IDS)
21st May 2008

we kennen geen tijd meer
Hi Frank, We kijken nog wel even op jullie blog waar jullie zijn geweest. Over 3 weken zit ook ons avontuur erop . Tot over een maandje. Groeten uit Dali, Hans (nog steeds van IDS)

Tot: 0.142s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0809s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb