Eindelijk een stukje China buiten Han-bereik

Asia » China » Yunnan » Shangri-La
March 15th 2008
Published: March 18th 2008

Dag allemaal, Met lood in onze schoenen en te veel kilo's op onze rug slenterden we op 5 maart moedeloos de Chinese grens weer over. Na drie zalige maanden van luxe, easy traveling en warme temperaturen stuurden we onszelf weer het onverbiddelijke China in. Ons plan was om zo weinig mogelijk tijd door te brengen in Han-land (90% van de Chinezen zijn Han: het rochelende, boerende, overgevende, law... Read Full Entry

Photos are below

Litang Litang
Litang

The Untouchables
Litang - goedgemutste TibetaanLitang - goedgemutste Tibetaan
Litang - goedgemutste Tibetaan

Elk hoofddeksel hier lijkt wel een uniek erfstuk te zijn: geen 2 potsen zijn gelijk
Mr ZhengMr Zheng
Mr Zheng

De altijd vrolijke restauranteigenaar, kok, raadgever, lachebek en informatiebron uit Litang
Litang - Sky burial

Ochtendzicht. Voorlopig nog geen kat (of beter: gier) te bespeuren.

Het uitvaartcomite

Zwevend op de lucht

3... 2... 1... Take-off!

And... Touchdown!
Litang - Sky burial

De mannen wachten enkele meters verder terwijl de gieren hun werk doen...
Litang - Sky burial

Even de oksels luchten...

Twee laatkomers
Litang - Sky burial

De koffietafel achteraf: thee, Tibetaans brood en gedroogde yak

Presentatie van de paarden

Geen rimpelloos leventje...
Litang - Horse riding

Twee man en ne paardekop

18th March 2008

Sky burial en zoveel meer
Adembenemend indrukwekkend, we worden er stil van, ook al moeten we af en toe eens goed lachen met je beschrijvingen. Weer heel mooie foto's.
19th March 2008

friend :-)
hey Anne en Yves,het is een tijdje geleden .. :-) travelblog met mooie foto's(chapeau Yves,Anne)prachtige verhalen :-) kwens jullie veel plezier met jullie avonturen. Ga weer op reis naar Marokko (mr 2 wkjs) voor een goed doel :-) vele groetjes xxx joebear
19th March 2008

subliem
jullie blijven maar boeien .... prachtige reportages ; denk dat ge best allebei van stiel verandert....schrijver en fotograaf ! zullen jullie het hier nog ooit gewoon geraken???,
20th March 2008

Uniek!
Over een unieke ervaring gsproken! Prachtig om jullie blog te lezen en de foto's te bewonderen. Geniet er van. Heel veel groeten.
23rd March 2008

haai !
Beste Yves en Anne, jullie reisverhalen zijn beter dan de televisie hier in het koude en regenachtige Belgiƫ. Blijf dus nog maar een eind weg, we volgen jullie spannende verhalen wel op jullie blog. Vele groeten van Geert en Carolina.
29th March 2008

Hooiiii..
Hoi Anne en Yves, Jullie blog zijn erg boeien, prachtige foto's, en je beschrijving zo levende. Je heb een talent als schrijver. Spijtig genoeg over jullie slechte ervaring in IndonesiƩ. Ik ben jaloers op jullie, zelf ben ik nog nooit naar Sumatra en Pulau Komodo geweest. Maar ik hoop someday and sometime I ever go there.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 23; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb