xishuangbanna

Asia » China » Yunnan » Jinghong
December 5th 2006
Published: December 15th 2006

akha vrouwtjesakha vrouwtjesakha vrouwtjes

akha vrouwtjesproberenhun armbanden en hoedjes te verkopen in menghun, een dorpje bj mengla, china
na veel te lang te blijven plakken in lijiang in het meest geweldige guesthouse ooit (mama naxi) zijn we doorgetrokken naar het zuiden en genieten we hier van de zalige warmte. Xishuangbanna is het uiterste zuiden van China en je hebt hier heel veel etnische minderheden. De lokale markt is de moeite! Akha vrouwtjes die lange pijpen roken, monikken in de tempel, rijstvelden, palmbomen en bananen ... t is weer een heel ander deel van China. Gisteren een fiets gehuurd en het platteland rond jinghong bezocht. Fantastisch. Vooral hoe gastvrij en vriendelijk de Chinezen zijn. we kunnen er nog veel van leren. We fietsen rond tussen de velden, langs de rijstvelden, waterbuffels en we worden continu uitgenodigd bij de mensen die ons onmiddellijk twee mimistoeltjes aanbieden en ons volgieten met thee (hoewel het eerder op een soort bouillon leek - of kwam dat door de vuile tassen ;-) Alleszins we leven nog. We stoten toevallig op een familie die net - jawel - hond aan het klaarmaken zijn. Gelukkig arriveerden we net iets te laat en zagen we niet hoe ze die gedood hebben maar we zagen een volgend stadium: een zwart geblakerd hond in zijn geheel. Dan schrapen ze met
tempeltempeltempel

boeddhistische tempel in menghun, china
een mes het zwartgeblakerde velzodat de vacht weg is. Dit stadium hebben we al slurpend met ons theetje moeten aanschouwen. Daarna hakken ze alles in stukken en kwam de wok boven en werden we uitgenodigd om mee te eten. k weet het, een unieke kans om de lokale specialiteit te proeven, maar we hebben er toch vriendelijk voor bedankt... proeven ca va, maar een heel bord plus daarna in het donker onze weg terugvinden naar de stad leek ons niet zo aantrekkelijk.
vandaag beleven we onze laatste dag in China na een helse tocht van 5 uur in een minibusje van Captain Deathride van het Jinhong Homocidal Stunt Racing Team naar megla, het laatste dorpje voor de grens met laos. Spijtig dat we China verlaten maar ons visum loopt af en we willen natuurlijk ook nog andere dingen zien zoals laos en thailand. Alleszins dromen we ervan om terug te komen naar China ooit...

groetjes,
e en p

verbrande hondverbrande hond
verbrande hond

bereiding van honf\d in dorpje bij Jinhong, china (bij het voorstel om mee te eten zijn we afgedropen)

Tot: 0.138s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.0985s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb