Chengdu

China's flag
Asia » China » Sichuan » Chengdu
July 20th 2007
Published: July 20th 2007

Saa er vi kommet til Chengdu som er en lille by med 4 millioner indbyggere.
Vi har booket fem naetter paa Mix-hostel, da Mette (fra DTU) og Martin (kaeresten) er i Chengdu lige nu men er paa heste-trekking til d, 22. juli hvilket svarer til vores femte dag.

Vi bor paa et rigtig hyggeligt hostel. Dette hostel er laaangt bedre end det som vi boede paa i Beijing. De har eget koekken saa vi behoever som saadan ikke at forlade det. De har ogsaa et par pc'er stillet gratis til raadighed. Der er en hyggelig gaardhave, dvd-rum, spise-rum mm.

Foerste nat gik det lidt galt da der var overbooket paa hostlet saa vi blev sendt over paa deres naarliggende hotel og proevede for foerste gang at sove med en dobbeltdyne! oev! Det skal da naevnes at vi floej til Chengdu, og at kineserne har en helt anden flykultur end alle andre paa den klode. Der var nogle problemer af en slags saa vi sad i flyet i to timer inden at det lettede. Unden denne ventetid fik vi mad mm.

Foerste dag slentrede vi bare rundt i byen og var paa hostlet.

Anden dagen tog vi ud til et kunstvandingsomraade med tilhoerende daamning, som laa 1,5 times koersel vaak. Vi har ikke hoert om stedet fra andre, og der var heller ikke mange turister fra vesten derude, faktisk saa vi kun een. Men stedet kan anbefales. Vi tog derud sammen med en anden dansker Dennis, som kender lidt mere til Kina (har vaaret ude at rejse i tre maaneder p.t.) end os, og derfor kunne vi finde derud via bus uden problemer.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb