First day in Shanghai

China's flag
Asia » China » Shanghai » Hongkou
August 20th 2011
Published: August 20th 2011

Heeei! 😊 Vi ligger litt etter med bloggen. Skulle bare mangle idet vi er ute og reiser. Men oppdateringer og bilder kommer etterhvert. Altså litt mer fra Macau.

Tenkte å skrive et kort innlegg fra Shanghai, mens det ennå er ferskt i minnet.

Vi reiste fra Macau 10.35 igår (fredag 19) ankom Shanghai kvart på 3. Så nå er vi offisielt i Kinas største by. Utforskere som vi er så tok vi t-banen (metro) fra Flyplassen til "sentrum", tok oss litt tid å forstå med tanke på at alt ved første øyekast sto på kinesisk. Men vi klarte å manøvrere oss frem. Yey! Så da ble det en 30-40 minutter lang t-bane tur til et sted vi mente var sentralt. Endelig ute av t-banen så ble vi møtt av en by yrende av gærne billister, gærne mopedister, syklister og en tutekultur som får harry rånere til å virke som førstegangskjørere. Morro å se på. Men her gjelder det å ha både øyne i nakken og hørselen fri fra lyder for å unngå å bli en del av statistikken i Shanghai.

En annen ting er forurensingen. Selv DH mr.bigSmoker sliter med å puste i den sviende lufta fylt med eksos og annen skit.
Redd dette høres veldig negativt ut, men frykt ikke. Skriver litt om førsteinntrykket, som fort endret seg.

Shanghai + Engelsk = Usant :P. Her forstår veldig få engelsk. Men igjen med litt kroppspråk, smil og etter litt prøving så fant vi frem til hotellet, der vi møtte på Margrethe, Elisabeth og resten av klassen hennes. de skal være i Shanghai frem til søndag.

Facebook er stengt i Kina som folk vet. Så vi får ikke oppdatert der. Men kommer mer oppdateringer på bloggen etterhvert. Først frokost, og så Shanghai.

Hilsen til alle fra MåltrostGuttaPåTur

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb