Terracottová armáda

China's flag
Asia » China » Shaanxi
July 9th 2014

Ráno se probouzíme rozumně, žádný stres, a po snídani vyrážíme na vlakové nádraží, odkud má jezdit autobus k Terracottové armádě. Jedeme metrem k nádraží a hledáme. Ze začátku moc úspěšní nejsme, ale po zeptání se v jednom obchodě nacházíme to správné místo, kde je jeden zelený bus s ohromným nápisem Terracotta army vedle druhého. Nasedáme a vyrážíme. Cesta trvá kolem hodinky a vzhledem k tomu, že během cesty na nás přišel hlad, po vystoupení z busu si vybíráme jednu z mnoha restaurací a objednáváme si kuře Kung Pao. Porce neveliká a kuře ne moc speciální, ale žaludky zasytí a my můžeme pokračovat. Přicházíme k okénkům, kde prodávájí lístky a Marťa vyráží k okénku studentskému, vyzkoušet náš nový studentský průkaz. Než se otočím je zpátky celá usměvavá a nadšená, že má studentský lístek a ať to zkusim z čímkoli, kde je moje fotka, že to nekontrolujou. No proč ne, vytahuju řidičák a jdu na to. Super, vyšlo to 😊. Ušetřenejch pěknejch pár peněz. Před pokladnama musíme opět odhánět houfy průvodců, kteří nám vypráví, že bez nich se ztratíme a vůbec si to neužijeme, ale i tak to riskujem. Procházíme opět nutným zlem, turistickým městečkem plným obchůdků, stánků a všeho možného, a přicházíme k hlavní bráně, kde opět musíme ukazovat studentské průkazy. Naštěstí i zde procházíme a už se ocitáme před první největší budovou, která zakrývá první a největší naleziště. Vcházíme dovnitř, čteme legendu a už jsme tam. Stojí před námi celá armáda hliněných vojáků v životní velikosti. Je to úžasný. Je to fakt velký. Prý jich tu jsou tisíce. Je vidět, že ale né vše je zde a hlavně ještě né vše je odkryto. Je to už spoustu let od objevení, ale stále zde probíhají archeologické práce, což vidíme i na vlastní oči. I nyní tu pracují archeologové, kteří z kousků skládají a slepují vojáky. Armáda byla vytvořena aby chránila nedaleké mauzoleum prvního vládce. Byla skryta pod zemí, kde byla pro ni vytvořena skrýš tvořená dřevěným bedněním a zasypána pak zeminou. Bohůžel někdy v minulosti musel skrýš někdo objevit a armádu zapálit, protože bednění shořelo, stejně jako dřevěné povozy, které byly taženy hlíněnými koňmi a zemina se sesypala a armádu tak pohřbila a hodně poničila. Z jedné budovy se přesouváme do nedaleké druhé, kde je většina ještě skryta pod zeminou a pak do nejmenší třetí. Venku se mezi tím rozpršelo, ale to nás nemůže odradit od hledání první čínské geocache, která je ukryta nedaleko prvního naleziště. Ůspěšně odlovujeme a pak se jdeme schovat do budovy vedle, kde by měli dělat kávičku. Ta je ale moc drahá a tak místo toho sledujem film o historii armády v 360st. kině. Mezi tím přestalo pršet a tak se jdeme ještě podívat do místního muzea, kde se dozvídáme nějaké zajímavůstky. Pak už procházíme zpět turistickým městečkem a přemýšlíme kde ukojíme náš hlad. Zkoušíme místní čínský burgerový řetězec Dicos, ale nakonec odcházíme notně znehuceni. Ale aspoň jsme něco do žaludku dali. Pak sedáme opět do busu a vracíme se do města. Jen je vtipné, že za cestu zpět chtějí více než sem 😊. Nenecháváme se napálit a nasedáme do oficiálního turistického busu, kde je cena stejná. Po návratu do města se zastavujeme v samém centru, kde stojí krásně nasvícená Bell tower. Bohůžel i přes to, že v průvodci píšou, že je otevřená do noci, je už zavřená. Děláme fotečky a přecházíme k nedaleké Drum tower, která je neméně hezky nasvícená. Obě jsou oprsvdu krásné budovy, která by mělí být dominantou všech větších čínských měst s nějakou historií. Vzhledem k tomu, že se nacházíme jen pár bloků od místa našeho ubytování, rozhodujeme se jít zpět pěšky a udělat si hezkou procházku. Než opustíme obě věže, zkoušíme ještě vyjet výtahem nedaleké výškové budovy do nejvyššího patra, zda se tam odsud nebudou dát pořídit hezké fotečky. Bohůžel Bell tower není vidět vůbec, ale fotečka Drum tower se povedla. Teď už vyrážíme uličkama plných pouličního občerstvení zpět do postele. Neodoláváme ale si nedat grilované kuřátko zasypané spoustou koření od pouličního prodavače. Je výborné. Teď už se opravdu můžeme vrátit a v klidu se osprchovat a jít spinkat…

Tot: 0.312s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.2029s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb