Besøg fra Nanjing


Advertisement
China's flag
Asia » China » Liaoning » Shenyang
March 27th 2008
Published: March 27th 2008
Edit Blog Post

Så er de første 2 uger af skolen næsten ved at være overstået, og jeg er ved at komme ind i en rytme med skole.
I torsdags kom michael jo 😊 Inden han ankom havde min 30 årige koreanske klassekammerat Liu (et eller andet) inviteret mig ud og spise sammen med sin kinesiske kæreste (Carrie var hendes engelske navn). Det hele var egentlig lidt underligt, især da vi kom ind på en ret fin restaurant. 7 retter menu for 100 yuan cirka, og han inviterede, dvs. han betalte! Havde jeg lidt skidt med, men ...Sådan er det. Maden var rigtig god, og jeg var stop proppet, eftersom jeg havde vænnet mig til at spise mindre og mindre efter at jeg har været syg (det er ovre nu, især efter en weekend med Michael!).
Efter spisning gik vi rundt og vindueshoppede lidt, og så tog jeg hjem. Jeg skulle checke ind på hotellet i løbet af eftermiddagen, så jeg tog hjem, pakkede mine ting, computer, bøger osv. og så drog jeg afsted.
Et fint hotelværelse, meeeen lidt mærkeligt, idet at man fra sengen kunne kigge ud i baden - klare vinduer, og derfra ind på toilettet, matte vindueglas! Man kunne også kigge ud på toilettet fra gangen, så når man sidder der kan folk i princippet stå og glo på en. Temmelig ubehageligt!
Nå, men Michaels fly skulle lande kl. 23, og det gjorde det vist egentlig også. Men det tog en del tid at komme ind til Beihang - som området hedder, da taxachaufførerne ikke kendte vejnavnet. Men han kom da til sidst, og det var fantastisk at se ham igen :D
Fredag tog jeg ham med op på skolen, da jeg havde lovet at introducere "min" rengøringskone for ham :D
Imens jeg var til time sad han og læste. Efter timer tog vi ned i byen, midtbyen, og hen til et underjordisk "shoppested, eller som vi nu også kalder det "krejlermarked". Et sted hvor man kan prutte om priserne. Jeg fik brugt en masse penge, eller..Måske ikke en masse penge, men jeg fik købt en masse :D 4 t-shirts af 30 yuan/stk (kinesisk pris x 0,7 = cirka dansk pris) En øjenskygge 10yuan og michael var så gavmild at give mig et sæt øreringe 5 yuan 😉
Efter det tog vi hjem, købte en masse guf, og så lidt film. Eller jeg så film, tror vist michael sov :D
Lørdag sov vi længe, og ved egentlig ikke rigtig hvad vi lavede andet end at jeg tog michael med på den fine restaurant jeg havde været på om torsdagen. Han havde vist også været godt tilfreds 😊 Og puha, igen, alt alt for mæt!
Søndag blev vist også lidt en tulredag. Det var jo der Michael skulle afsted igen 😞 Og det var ligeså hårdt at sige farvel som første gang, puha. Men afsted skulle han jo, og jeg måtte vende tilbage til alene livet her 😊
Jeg har dog købt billetter til Nanjing og tager afsted den. 2 april, hvilket der er mindre end en uge til, wee :D

Men ellers er alt stille og roligt her.
Igår mødtes jeg med min studdy buddy alex, og skal mødes med ham igen i morgen.
Jeg blev desuden kontaktet af en pige på skolen. I maj skal der være sådan noget kultur noget, og hun ville have mig til at have en stand om Danmark, og da jeg er den eneste, samt en af de eneste europæere her, så kan jeg ikke rigtig sige nej. Det er også mening at man skal "performe" noget om aftenen, men der har jeg dog sagt at jeg ikke skal danse eller synge foran en masse mennesker :D
Men nu må vi se. Fandt en fantastisk side om Danmark www.denmark.com - så er det vel bare at copy-paste til min "stand"...Medmindre de vil have det på kinesisk selvfølgelig, den var straks værre

Endnu engang har jeg ingen billeder. Vi brugte Michaels kamera, og intet kabel til at føre dem over på min computer. Jeg putter dog billeder på denne, samt andre blogs, så snart jeg har billederne..Indtil da må i undvære

Knus Trine




Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb