WuZhiShan

Published: February 16th 2012

Matkalla.Matkalla.Matkalla.

Tauko paikalla.
BaoTing:sta lähdön jälkeen ei tarvinnut kauaa ajella kun alkoi taas vuoristoa tulla vastaan. Työntelin pyörää rauhalliseen tahtiin aina välillä taukoja pitäen ja kävin jopa vesiputouksessa kastautumassa. Tuolla saaren keskiosassa luonto on kyllä erittäin hienoa ja liikenne väljää. Kasvillisuus on tiheää pientä pusikkoa ja jotain outoja puita on siellä täällä. Esimerkkinä puu, jonka kukat näyttävät sulkapalloilta. Eläimiäkin näkyy enemmän ja aika usein joku ötökkä siellä pusikossa touhuili jotain.

Ainoa asia mikä varjosti matkaa oli se, että huomasin pyörän etuhaarukan vääntyneen vasemmalle. Mitään murtumia ei ollut näkyvissä se oli vain vääntynyt jotenkin kummasti. Ajaessa sen huomasi ohjauksen vedellessä koko ajan sivulle, mutta nyt kun oli yksi vuori valloitettavana niin se ei menoa haitannut.

Siinä tuli sitten työnneltyä pyörää kaksi ja puoli tuntia hiki päässä. Loppumatkasta seuraan liittyi pari paikallista pyörämatkaajaa, joiden kanssa lopulta saavuimme nyppylän huipulle. Siellä pidimme pienen tauon ennen laskua vuoren toiselle puolelle. Lasku ei ollutkaan ihan niin pitkä kuin kuvittelin ja poljimme sitten poikien kanssa kaupunkiin asti. WuZhiShan sijaitsee saman nimisen vuoren kupeessa ja se on noin 1500 metrin korkeudessa. Kaupunki on ihan normaali pieni kiinalaiskaupunki varustettuna hienolla vuorinäköalalla.

Perille saavuttuani lähdin etsimään pankkia, koska rahaa oli jäljellä vain 500 yuania. Pankki löytyi, mutta rahaa en saanut. Nämä pienet pankit eivät vaihdä tälläisiä outoja valuuttoja kuin euroja yuaneiksi ja näitten pankkien ottomaatteihin ei käy tälläinen outo visa-kortti. Niinpä etsin itselleni majapaikan ja ajattelin, että suihkun sekä ruoan jälkeen ajatus kulkisi paremmin ja suunnitelma alkaisi hahmottua. Ainoa vaihtoehto oli jatkaa matkaa seuraavaan kaupunkiin, missä saisin joko vaihdettua viimeiset euroni yuaneiksi tai sitten saisin kortilla seinästä rahaa. Majoituksen jälkeen kassan pohjalla oli enään 380y. Onneksi tuli otettua teltta mukaan...

Iltatoimet olivat jälleen samat kuin muinakin päivinä. Kaupungilla kävelyä ja sitten nukkumaan. Ei sitä jaksa paljoakaan irroitella rankan ajopäivän jälkeen.

Välisuihku vesiputouksessa.

Neulansilmämutkapeili.

Sulkapallopuun tuotos. Naitä ei muuten näkynyt tuolla rannikolla.

Vuori on valloitettu. Voittajat kuvassa.

WuZhiShan. Joki on aika kuiva tähän aikaan.

WuZhiShan

Tot: 0.07s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0372s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb