Met ons hoofd in de wolken

China's flag
Asia » China » Guangxi » Longji Rice Terraces
November 17th 2007
Published: November 17th 2007

Dag allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties en mailtjes die we krijgen! Het is echt leuk om van jullie allemaal te horen!

Gisterenochtend zijn we uit Yangshuo vertrokken. Omdat we sowieso van bus moesten veranderen in Guilin vonden we het een leuk idee om daar even een kijkje te nemen. We hebben er enkele uurtjes rondgewandeld en dan de bus genomen naar Longsheng, zo'n anderhalf uur met de bus in noordelijke richting. De nachtmarkt zou er volgens onze reisgids "very lively" zijn, maar de stank was er - zelfs naar Chinese normen - echt niet te harden. Na enkele omzwervingen hebben we dan toch een klein restaurantje gevonden waar we voor een halve euro een kom soep, een groentenschotel en een kom rijst kregen.

Vanmorgen vroeg opgestaan om naar de Dragon's Backbone Rice Terraces te gaan, een uur verderop. De rijstterrassen geven blijk van een uniek staaltje boeren-vernuft en zijn adembenemend, vooral in de zomer als ze onder water staan. Wij hebben natuurlijk een beetje de pech dat we aan het begin van de winter hier aankomen, en we wisten dus wel dat de uitzichten niet zoals in de boekjes zouden zijn. We hadden er echter geen
NamiddagzonnetjeNamiddagzonnetjeNamiddagzonnetje

Na een hele ochtend en middag mist waren we blij een beetje zon te zien
rekening mee gehouden dat de terrassen wel eens in een dichte mist gehuld zouden kunnen zijn. Pech dus. We zijn dan maar begonnen met een wandeling naar een naburig dorp. Onderweg werd een koe geslacht. Het bloed gutste van de rotsen de rivier in, het afgehakte hoofd staarde ons aan met vragende ogen. Yves vond het natuurlijk fantastisch, maar mijn maag draaide zich bijna om... Tegen de middag begon eindelijk de mist op te trekken. We zijn dan teruggewandeld en hebben de bekendste uitkijkpunten beklommen. De uitzichten stelden niet teleur hoewel we ons perfect kunnen inbeelden dat het nog zoveel keer mooier moet zijn in de zomer.

Morgenvroeg vertrekken we naar Sanjiang. Daar is op zich niets speciaals te zien, maar het is de uitvalsbasis om de volgende provincie, Guizhou, in te trekken. De weg zal ons leiden langs verschillende bergdorpjes met ethnische minderheden. Internet zal waarschijnlijk even moeilijk zijn als een spa bruis (verga van de goesting daarin...) dus het zal even duren vooraleer jullie van ons horen.

Feeding frenzyFeeding frenzy
Feeding frenzy

Eenden vechtend om eten
Miao vrouwMiao vrouw
Miao vrouw

Etnische minderheid; de vrouwen dragen hun lange haren (los komen de haren tot op de grond) in verschillende bundels op hun hoofd.
Alfred Jodocus KwakAlfred Jodocus Kwak
Alfred Jodocus Kwak

Spannende avonturen in China
Uitzicht vanop viewpoint 2Uitzicht vanop viewpoint 2
Uitzicht vanop viewpoint 2

Her en der stonden de rijstterrasjes nog onder water. De meesten stonden echter droog. In het regenseizoen moet het hier ongelooflijk knap zijn...

23rd November 2007

Heppie beurtdeej
Gelukkige verjaardag Anne! Maak er ginds een oosters feestje van en geniet nog van alles wat jullie zullen tegenkomen! Dikke kus Lien
28th November 2007

kulderzipken
Yves, 't is genoeg geweest! Doe die pruik van een snor en baard nu maar af. Straks komt de VRT u nog claimen ginder in de china omdat ze denken dat ge weggelopen zijt uit hun het gezin van Paemel of zo. Soit, nog veel plezier ginder. In mei kom ik voor 5 dagen op bezoek in Shanghai en omstreken. Moet ik proper onderbroekskes meenemen?

Tot: 0.203s; Tpl: 0.033s; cc: 23; qc: 107; dbt: 0.1254s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb