Longji

China's flag
Asia » China » Guangxi » Longji Rice Terraces
October 4th 2007
Published: October 4th 2007

Gelukkig was gisteren de top toeristische dag. Vandaag was het een stuk rustiger. Het blijft wel een kermis hier met elke avond vuurwerk maar het is de moeite waard. Het plaatsje waar we verblijven is eigenlijk Pintan. Alle boeren die hier ooit rijst teelden hebben op hun stukje grond een hotel gebouwd toen duidelijk was dat de rijstterrassen een toeristische trekpleister werden.

Vanochtend hebben we samen met onze gids een wandeling gemaakt tussen de rijstterrassen door. Eerst naar de top van de berg. Een fascinerend lijnenspel trok aan ons voorbij. De rijstterrassen beslaan hier complete bergen en na elke bocht heb je weer een ander uitzicht. Hier wonen de Yao. Zij hebben deze rijstterrassen ooit aangelegd. 600 jaar geleden was dat. De velden starten op 350m hoogte en lopen door tot 850m hoogte. De bergen zijn hier zo'n 1000m hoog.

Onderweg kwamen we nog een ander volk tegen. De dames willen erg graag hun haar laten zien om op de foto te gaan voor geld. De dames hebben haar tot op de grond.

Vanmiddag hebben wij in het zonnetje zitten lezen, relaxen en sudoku's gemaakt.

Sorry maar vandaag was het eten weer erg smakelijk: bamboescheuten met uitjes, geroerbakt ei met tomaat, en varkensvlees in een vijfkruidensaus met paprika en ui. Mmmmmmmm!

Morgenochtend zullen we helemaal teruglopen naar Longji waar we op de heenweg een groot deel met de auto hebben gedaan. Onze rugzakken worden door een vriendelijke dame naar beneden gebracht. Daarna zullen we vertrekken naar Yangshuo.

Doei,
John en Frank

4th October 2007

Jaloers!
He Boys, wat zien die rijstvelden en prachtig uit, wat een bijzonder landschap! Denk dat ik mijn haar ook maar laat groeien! Zoen Wilma
5th October 2007

Hee!! Natuurlijk volg ik jullie nog op de travelblog!! Was ziek geweest dus had mijn mail niet gecheckt, toen had ik ineens 3 nieuwe verhalen van jullie, even tijd nodig om de jaloezie je verwerken;) haha! nee geintje! jullie genieten ook goed, lekker!! Voor je het weet is het voorbij. De laatste week gaat altijd het snelst!! Ik ga idd bij tante thea logeren! Ik heb haar al gebeld en heb een vlucht naar hamilton geboekt om het voor hen wat makkelijker te maken! Geniet nog even!! Dikke knuffel!! Jolien
5th October 2007

Hoi, nog even een klein berichtje. IK heb net weer het laatste bericht gelezen, wat bijzonder allemaal. Wij vertrekken vanavond naar Engeland. Nog een fijne laatste week in China en we spreken elkaar snel. Liefs Marian

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 56; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb