Saa er vi her? - I Guangzhou

China's flag
Asia » China » Guangdong » Guangzhou
July 29th 2007
Published: August 7th 2007

Paa en eller anden mystisk maade er vi havnet i Guangzhou....

Det vil sige at Guilin og Yangshou som vi havde glaedet os meget til at cykle rundt i, er aflyst.

Guangzhou ligger i det sydlige Kina hvor Perlefloden gaar igennem, og derved taet paa Hong Kong, og Macao.

Guangzhou var absolut ikke en del af planen, men da vi havde haft en rigtig lortedag og ikke kunne finde noget sted at bo og klokken var ni om aftenen valgte vi at tage en taxi til lufthavnen for at se om de havde et fly til Guilin, hvor vi havde planlagt at tage hen paa et tidspunkt. Der afgik et fly i det vi ankom, og de havde selvfoelgelig foerst et fly den 29. juli og sidde i lufthavnen i to dage gad vi ligesom ikke, saa vi saa paa hvilke flyafgange de ellers havde og saa valgte vi Guangzhou da det var forholdsvis billigt at flyve dertil og den ligger lige nord for Hong kong som vi skal flyve fra den 9 august. Vi troede ikke at der var saa meget at se lige her i byen som efter danske forhold er rimelig stor da der
Mausoleum Mausoleum Mausoleum

dette blev opdaget uden et byggeri i 1980erne. mausoleumet skulle efter sigende vaere fra det 1500 aarhundrede...
bor 3,7 millioner. Men vi ville bare dase lidt rundt.

Vi har nu vaeret her i to dage, og har besluttet ikke at tage til Guilin og Yangshou, men at
tage en lille tur til Macao, som ligger oest for Hong Kong, en gammel potugisisk koloni og derefter til den gamle engelske koloni.

Til Miriam: Hvad med det dersen kamp sport... havde helt glemt det. Kan du ikke sende info, saa kan jeg jo bare betale over nettet herfra. PS: hvordan gaar det med planlaegningen af brylluppet?

tidligere diary=186736

Mausoleum

leise nede i det gamle mausoleum, der er lavt til loftet
Mausoleum

claus oppe ved den nye sektion som beskriver den gamle.
Mausoleum

os ved en busk eller lignende

et sted i parken
Orkide park

et andet sted i parken, som er beskrevet som, ja laas selv der var mange af disse maarkelige skilte med forskellige budskaber rundt omkring i parken, meget maarkeligt.

leise med vifte
Kjole kvarteretKjole kvarteret
Kjole kvarteret

en af butikkerne i kjole kvarteret
Den lille oe midt i GuangzhouDen lille oe midt i Guangzhou
Den lille oe midt i Guangzhou

der ligger en lille oe midt i guangzhou, som har vaeret fransk engang, alle bygninger er meget anderledes ind i resten af guangzhou, her ses en skulptur

Tot: 0.292s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.1936s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb