Naar Changting

Asia » China » Fujian » Changting
July 19th 2008
Published: August 10th 2008

Zaterdag 19 juli.

Ontbijt met droom van tante Gerda.
Om 8.3Ou met driewielers naar het busstation voor vertrek naar Changting.
Onderweg begrafenisstoet in witte klederdracht met grote kransen met bloemen en fanfare. Knallende voetzoekers moeten de boze geesten verdrijven. Na de vele rijstvelden zien we meer bosrijke heuvels.
Om 10.15u komen we aan in Longyan en stappen over in een ruime, comfortabele bus, die ons langs de autoweg rechtstreeks naar Changting voert. Om 12u komen we er aan. Met 4 gaan ze op zoek naar een hotel. De 4 achterblijvers bij de valiezen hebben veel bekijks. In Changting zien ze echt niet veel westerlingen. Een jong meisje dat wat Engels kent wil ons absoluut voorthelpen maar onze 4 vrienden hebben voor een piekfijn verblijf in het Tabacco-hotel gezorgd met prachtige kamers met ontbijt en zonder karaoke, aan 168 Y de kamer. Om 14u gaan we op zoek naar eten. Aan de overkant van de brug in een weinig luxueus en aan de buitenkant vuil restaurantje gaan we “smakelijk” gebakken noedels (choamian) eten. Terwijl Berna en Wim de verplaatsing voor ’s anderendaags regelden, gingen de anderen op zoek naar wijn en een internetcafé om e-mails te versturen en wat krantennieuws uit België te vernemen. Op de markt werden nog wat perziken gekocht. Wim en Berna bestelden na overleg met de groep 2 minibusjes voor de verplaatsing van morgen.

Verslaggever: Marcel.

Tot: 0.109s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.0598s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb