CCTV Tower of Beijing

China's flag
Asia » China » Beijing
October 8th 2006
Published: October 14th 2006

Summary: Today a very clear sky. So we decide to visit the CCTV Tower of Beijing. This is the highest building in Beijing.
Total height around 300 meters. The highest point you can visit is on 238 meters above sealevel. On a beautiful and clear day as today you can see all of Beijing and the hills around Beijing. This is an unique experience.
We stay here more then 2 hours, because on the lower floor - 218 meters - is a great showcase.

So see you next time again. Stay tuned for the next travelblog.

Lieve vrienden en vriendinnen,

De show goes on. Gisteren zijn wij helaas weer op Schiphol geland, na overigens een uitstekende reis te hebben gehad. En dat allemaal op vrijdag de DERTIENDE!!!!!!!.
Door het trage opladen van de foto's in Beijing (overheidscontrole) zijn wij met onze travelblog blijven hangen bij onze avonturen tot en met 7 oktober. In de komende week komen er dus nog een aantal, want zeker de laatste dagen zijn lekker spannend en schitterend geweest.
Vandaag foto's die wij vanaf de CCTV Tower hebben gemaakt. Vanaf deze televisietoren heb je op 238 meter boven zeeniveau een schitterend uitzicht over de gehele stad Beijing en de wijde omgeving. De toren zelf is ongeveer 300 meter hoog. Op 218 meter is een fantastische expositie ingericht. Hier kan je zonder buiten te lopen ook de stad goed van boven bekijken. Maar nu dat het vandaag zo'n prachtig weer is hebben wij lekker op 238 meter buiten rond gelopen. Voor de toren staan de vijf mascottes van de Olympische spelen 2008, dus ook daar een paar foto's van.

Straks gaan wij naar het Nationale Museum voor Minderheidsgroeperingen in China. Een soort openlucht museum waar alle 56 minderheidsgroeperingen zijn vertegenwoordigd. Maar daar over meer in onze volgende travelblog.
Stay tuned en see you next time.

Monkey and Bear

14th October 2006

Welkom in Nederland
Lieve vrienden, Welkom weer terug in ons mooi landje. Blij te horen dat de terug reis zo lekker is gelopen. Aad, de bouwplaats op de foto word daar wat gebouwd voor de Olympische spelen? Trouwens over de OS gesproken, stond vandaag in de krant dat de pers vrijheid naar alle waarschijnlijkheid aan banden wordt gelegd. Dus het mooie verhaaljte gaat niet op. Groeten uit het altijd mooie WAIK

Tot: 0.26s; Tpl: 0.011s; cc: 20; qc: 144; dbt: 0.1743s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb