Arrival in Beijing!


Advertisement
China's flag
Asia » China » Beijing
August 26th 2008
Published: August 27th 2008
Edit Blog Post

CCTV BuildingCCTV BuildingCCTV Building

Chinese staats televisie hoofdgebouw. Ontworpen door een Nederlander
Hallo allemaal! Ik ben vanochtend om 9.00 uur aangekomen (om 3.00 uur 's nachts Nederlandse tijd, het is hier dus 6 uur later) in Beijing en na een lange, erg leuke dag waarin we veel gezien hebben, zit ik nu uitgeput op het bed in ons hotelkamertje dit verhaaltje te schrijven.

Na een fijne vlucht (Ritish en ik hadden ieder een hele rij stoelen voor onszelf en konden dus lekker liggen) van zo'n 9,5 uurtje vanuit Dusseldorf naar Beijing, werden we hier op het vliegveld opgehaald door de zoon van een van de medewerkers in China. Gongnan, zo heet deze chinese jongeman, heb ik een jaar of 10-11 geleden ook al ontmoet toen ik met mijn vader door China heb gereisd!

Hij heeft ons de hele dag rondgereden en ons al vanalles laten zien. Zo zijn we eerst ff naar ons hoteletje gegaan dat tegenover onze universiteit ligt. Hier hebben we alle spullen gedropt en daarna zijn we Beijing gaan ontdekken. Als je met de auto door Beijing rijdt zie je echt overal om je heen alleen maar grote hoge gebouwen, de nieuwe CCTV toren reden we voorbij en daar omheen staan ook allemaal gigantische gebouwen! Hij heeft ons
Verboden StadVerboden StadVerboden Stad

Mao boven de poort
ook meteen alle leuke spots om uit te gaan laten zien en we zijn ff langs het olympische park gereden met uitzicht op het birds nest en de watercube!

Rond de middag zijn we ergens bij het Houhai-meer onze eerste echte Chinese maaltijd van deze trip gaan eten. We zijn rustig begonnen met wat rijst, eend en vis. De gekke dingen komen later nog wel. Het is allemaal lekker goedkoop hier, voor een gerecht betaal je rond de €5 en later hebben we hier in het hotel een fles water, 2 zakjes ships en 2 magnums gekocht voor 20 yuan, omgerekend €2!

We hebben verder vandaag alvast een blik geworpen op onze nieuwe studieplek voor de komende 4-5 maanden, Beijing University of Technology. Het is een behoorlijk grote campus waar zo'n 13.000 chinezen studeren. Er zitten ook 2 enorme stadions bij, waarvan er eentje werd gebruikt voor de badminton wedstrijden van de olympische spelen. Ook liggen er behoorlijk wat mooie tennis en basketbalvelden. Wie weet gaat het tennissen dan toch nog wat worden hier.

Niet te vergeten natuurlijk is dat we vandaag ook al meteen naar appartementen zijn gaan kijken. We hadden een afspraak met een van de vele makelaars hier. We willen graag iets voor 2 personen op fietsafstand van de universiteit. We zijn dus hier in de buurt naar een aantal appartementen gaan kijken, de eerste was niks. Die zag er vies uit en had nauwelijks een keuken en badkamer. De tweede werd al beter en de derde was echt heel mooi. Dit appartement had een hele mooie keuken, badkamer, woonkamer en een slaapkamer, maar helaas geen tweede slaapkamer. Dat was erg jammer want het ligt heel dicht bij school, is modern en netjes ingericht en kost €180 per persoon per maand. Maja, helaas. Daarna zijn we nog ff verder gaan kijken maar er kwam niet veel beters meer uit. Wel merkte je dat als je wat deed doorvragen enzo dat je laterna een veel mooier appartement kon krijgen voor maar een beetje meer geld.

Vrijdag gaan we weer verder op zoek naar een leuk appartement voor de komende tijd. Morgen en donderdag gaan Ritish en ik wat meer sightseeing doen, shoppen en deze indrukwekkende stad verder verkennen.

Ik ga nu snel slapen, het is hier nu 22.00 uur en ben alweer aardig wat uurtjes op. Ik laat snel weer wat van me laten horen.

Groetjes aan iedereen,

Martijn

ps: ik heb trouwens al een chinees mobiel nummer waarop ik te bereiken ben, dit is: 0086-15101605990

ps1: ik zal ook snel proberen wat foto's op internet te zetten

Advertisement



Tot: 0.051s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb