Ankomst Beijing

China's flag
Asia » China » Beijing » Tian'anmen
September 22nd 2007
Published: September 22nd 2007

Det røde flagDet røde flagDet røde flag

Den Himmelske Freds Plads
Så er vi ankommet til Beijing efter en lang dags rejse via Moskva med Aeroflot. Afgang hjemmefra kl. 06.00 fredag morgen, og ankomst lokaltid i Beijing kl 06.00 lørdag morgen - efter at tidsforskellen havde nuppet 6 timer. Flyveturen med den russisk registrerede Boeing 767 gik fint, og det blev til nogle times søvn inden den spartanske morgenmad, og landing i andet forsøg i Beijing. Og meget hurtig tur gennem immigration, afhentning og de tre kvarters køretur ind til Red Wall Hotel, lige ved Den forbudte by i centrum.
Efter et par timers formiddagssøvn blev det derefter til en lang gåtur rundt om Den himmelske freds plads.
Så er det bare at komme ud at spise og hjem til en tidlig sengetid og en DEJLIG nattesøvn i en rigtig seng inden morgendagens anstrengelser.

OL starterOL starter
OL starter

om under et år!
Efter dagens anstrengelserEfter dagens anstrengelser
Efter dagens anstrengelser

er det godt med en lokal øl...
Den Himmelske Freds PortDen Himmelske Freds Port
Den Himmelske Freds Port

med portrættet af Formand Mao
VagtskifteVagtskifte
Vagtskifte

i den forbudte by

23rd September 2007

Kommentarer
- i andre må også gerne komme med bemærkninger
23rd September 2007

Fantastisk du er i Kina
Det er alletiders at du er gået igang med at blogge. Jeg glæder mig til at følge med i din tur. Har de Computer Caffe'er i Kina eller sende du fra hotellerne? God tur Carsten
25th September 2007

Nu forstår jeg
Hej Erik. Nu forstår jeg, hvorfor Kaptajnen var på Skype med dig forleden, da jeg kontaktede ham. Håber, I får en god tur i Kina. Som du skriver, er det meget spændende første gang, man er i det store land.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0336s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb