Mur Tour

toJatoJatoJa

Ja.
..zdecydowalem sie zwiedzac Chinski Mur z tourem z kilku powodow:
-wycieczka oferowala mniej znane fragmenty muru
-Madras i Gdansk tam jechali
-przewodnik zawsze cos opowie
-tour mial trwac 8-19 zdawalo sie ze zyska sie na czasie w porownaniu z jechaniem na wlasna reke
- dodatkowo grobowce Mingow w zestawie.

NIGDY WIECEJ TOUROW!
nie dosc ze wycisneli dosc duzo kasy 180Y, to ciagneli nas ciagle po chinskich panstwowych manufaktorach, w ktorych obrabiali jadeit i sprzedawali z niego wyroby. Drogo. Niektore w $$$$ inne w $$$. W dodatku wiezli nas od najdrozszej do najtanszej fabryki (psie syny), w kazdej obowiazkowa 1h jak nie dluzej. Nikt nic nie kupil. Grobowce Mingow jak to zabytki, a Chinski Mur rewelacja! potezny, krety, miejscami bardzo stromy. Oddal z nawiazka stracone godziny w fabrykach. Szkoda, ze przewodnik przeznaczyla nan 1.5h. Wracajac odwiedzilismy tea house w ktorym godzine smieszna, mala Chinka jeszcze smieszniejszym angielskim opowiadala nam o 'herbata w Chinach', czestowala, a pod koniec bardzo chciala sprzedac. Drogo. I cos tam sprzedala.

Wieczorem mimo przemeczenia dalem sie wyciagnac na piwko - pojechalismy do komercyjnego centrum klubow wyraznie ukierunkowanych na ludzi z zachodu. Bywaly kapele, bywaly dziewczyny tanczace, co mialy przyciagac klientow, bylo drogie piwo i w ogole nie bylo ludzi! Jakis czlowiek zaczepiony na ulicy powiedzial nam 'banana club' - wiec zesmy poszli. A tam taka dyskoteka jakiej w zyciu nie widzialem - istne Kongo! Wielka sala, pelna Chinek i rzecz jasna Chinczykow - w szalonym tancu pokemonow bez ustanku😊 Bardzo rozni sie styl takiego tanca dyskotekowego od europejskiego - Chinka tak sie gibaja calym cialem, drugim krokiem jest takie krecenie glowa na boki.. mniejsza z tym - po prostu masakra. Muzyka dobra, najlepsze jednak bylo jak puscili nasz rodzimy przeboj Disco Polo.. A i zupelnie inaczej podrywa / zaprasza sie do tanca zlota chinska mlodziez - sposob zreszta, jakby sie zastanowic, dosc naturalny.
Wracam o 5am i spie do 14.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.009s; cc: 16; qc: 42; dbt: 0.0419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb