Impression of our last few days in China - Part 2

May 27th 2007
Published: August 8th 2007

Impression of our last few days in China - Part 2

And now the end is near ........................

Impression of Ti'amen Square and the Forbidden City

Summary:
Today a photo impression of the Forbidden City and Ti'amen Square.
Enjoy the pictures.

See you next time.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Vandaag is onze laatste dag in Beijing. Onze vriend en taxichauffeur Li Peng moet vandaag naar zijn 'company' om zijn maandelijkse bijdrage voor zijn taxi af te dragen. Dit is iedere maand bijna 6000 RMB of te wel rond de 600 euro. Wij hebben uitgerekend dat Li bij 100.000 kilometer taxirijden per jaar dan ongeveer 350 euro per maand netto te besteden heeft. Voor dit bedrag werkt hij dan 7 dagen per week en dat is dan ook nog eens keihard werken van 07.30 uur tot 23.00 uur.
Li hoopt over 3 jaar zelf een taxi te kunnen kopen. Als dit plan lukt komt zijn besteedbaar inkomen een stuk hoger te liggen. Het probleem is dat hij ook nog voor zijn ouders moet zorgen omdat zij een zeer beperkt inkomen hebben.

Omdat Li naar zijn 'company'moet en hierdoor pas aan het eind van de middag met ons op stap kan, besluiten wij om vandaag de Verboden Stad nog een keer te bezoeken.

De Verboden Stad of te wel het Palace Museum zoals dit complex tegenwoordig in China genoemd wordt ligt redelijk dicht bij ons hotel.
Het is te lopen, maar wij nemen vanuit ons hotel toch maar een taxi omdat wij deze keer de Verboden Stad nog uitgebreider willen exploren en dat vergt nog al wat van onze voetjes.

Aangekomen bij de ingang van de Verboden Stad blijkt dat er nog meer herstel- en restauratie werkzaamheden worden uitgevoerd dan tijdens ons vorige bezoek. Dit is erg jammer, maar er is nog voldoende te bekijken.

De nu opgestarte restauratie gaat nog tot ongeveer 2024 duren. Maar begin volgend jaar zijn in verband met de Olympische Spelen in 2008 in Beijing de belangrijkste gebouwen binnen dit complex weer geopend voor bezoekers.

Na een uur of 6 rond gelopen te hebben zijn wij, stoer zoals wij zijn, teruggewandeld naar ons hotel om ons voor te bereiden op onze laatste avond.

Geniet van deze toch wel bijzondere foto-impressie.

See you next time.

De 'Chinezen'

Monkey and Bear

Taking a nap

Statue of the Revolution

Statue of the Heros of the People's Republic of China

The Great Hall of the People.

Countdown for the Olympics in 2008

A unique moment: only one car on the mainroad around Ti'anman Square. In the background you see the Mausoleum of Chairman Mao. It's under construction at the moment

Changing the guards
Ti'anman GateTi'anman Gate
Ti'anman Gate

On the balcony of this gate Chairman Mao proclamates the foundation of the People's Republic of China - 1-10-1949

Monkey and a Mogolien monk

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb