Weekendje in Beijing!

China's flag
Asia » China » Beijing » Chaoyang district
September 17th 2008
Published: September 17th 2008

Na een lekker lang weekend dat duurde tot maandag, is gisteren school weer begonnen. Meteen er weer vol tegenaan van 8 tot 5 met veel chinees en behoorlijke saaie business vakken. Het weekend was wel erg lekker.

Het begon afgelopen vrijdagavond, we wilde bij ons aan de overkant van de straat wat gaan eten, kwamen we buiten, stond de hele straat onder water. Bleek er een gat in het wegdek te zitten. Zijn we maar wat anders gaan eten. Daarna zijn we lekker gaan stappen met een vooral Hollandse groep. Eerst naar kroeg waar eigenlijk vooral buitenlanders waren. Daarna door naar een populaire club hier, de Vics. Entree 5 euro (veel voor hier), veel rijke chinezen hier, met flessen drank en champagne zitten ze beetje cool te doen.

Ik wilde eigenlijk al de hele week naar de Paralympics, het was alleen moeilijk om tickets te vinden. Die zaterdag besloten Jim en ik maar gewoon naar het Olympisch park te gaan en proberen of we daar tickets konden krijgen. Na een half uurtje in de metro kwamen we daar aan. Ze vertelde ons daar dat alle tickets voor die dag en voor de rest van de week, voor alle sporten waren uitverkocht!!! Voor de Paralympics in China, imagine that! Anyway, het bleek dus echt totaal uitverkocht te zijn. Uiteindelijk hebben we van wat mensen tickets kunnen overkopen, we betaalde wel 3x de gewone prijs voor een ticket: €15!!!

We hadden kaartjes om de atletiek wedstrijden te kijken in het birds nest. Er zijn geen vaste plaatsen dus konden gaan zitten waar we wilde. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan, het hele stadion was bomvol met een zo'n 90.000 vooral chinezen! Toch hadden we snel een plekje gevonden en het was echt heel indrukwekkend, het hele park en het stadion zijn gigantisch! Het is echt heel mooi gebouwd.

We kregen ook een paar leuke sporten te zien. Zo zagen we hoe de Zuid-Afrikaan, de Blade Runner, op de 200m sprint gemakkelijk won. Verder was er kogelstoten, speerwerpen, de 1500m en vele andere sporten.

's Maandags met Gongnan een dagje opgetrokken. Hij heeft me hier thuis opgepikt en zijn daarna naar zijn huis gegaan. Daar hebben we ff gechilled op zijn xbox360, ps3 en wii. Hier in China kun je alle spellen natuurlijk cheap kopen, voor de xbox kosten ze nog geen euro, ook blue-ray dvd's kun je krijgen voor minder dan een euro! Hij had dus een behoorlijke verzameling.

Daarna zijn we gaan golfen met zijn moeder, zijn vriendin en een goede vriend van hem. Was sinds lange tijd dat ik weer eens een golfclub vast hield. Het ging niet slecht, het was lekker om ff op de driving range wat ballen te slaan.

s' Avonds gaan eten met een groep van zo'n 10 chinezen en ik. We gingen rechtstreeks vanuit het golfen naar een behoorlijk sjiek restaurant. Iedereen bezweet, in golf kleren, flip flops aan, het maakt allemaal niet uit hier. We hadden hier een aparte kamer met constant 3 bediendes en heerlijk eten.

Het was een mooi lang weekendje. Nu ga ik weer snel verder met leren, de chinese karakters wachten op me...!

Veel groetjes,

Martijn

ps: de nieuwe foto's zijn weer te vinden op: http://picasaweb.google.nl/martijn.kusters

Tot: 0.058s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb