Sihanoukville

Asia » Cambodia
May 26th 2011
Published: May 31st 2011

Vietnamin sodan viimeisen taistelukentän, Sihanoukvillen, rantojen koluaminen osa 2 ja 3. Vuokrattiin eilen pyörät, 1,5 $/päivä/pyörä, ja tällä kertaa tarjolla oli lähes normikokoisia! Niin siis mulle. 😉 Eilen Sotkettiin kohti etelää ja Otres Beachia.

Tänään lähdettiin pyräilemään pohjoisen suuntaan meidän rannasta, Ocheuteal Beachilta. Ocheutealin jälkeen kukkulan, Victory Hill, toisella puolella ajellessa silmiinpistävintä oli suuret koristeelliset betoniaidat ja hylätyt resortit. Osa resorteista on sisällissodan jälkeen restauroitu vanhaan loistoonsa, osa purettu maan tasalle, tontin raja-aidat vaan jätetty, ja osa seisoo paikallaan hylättynä. Joidenkin tyhjien tonttien aitojen sisälle oli rakennettu asuinmökki. Erikoisen näköistä, kun tontille valtavat portit ja rajana mahatavat aidat ja keskellä aluetta pieni puinen mökki tolppien varassa.

Iltapäivällä uiskenneltiin kotirannassa. Rannasta sai tuben veloitksetta ja mähän tartuin tilaisuuteen. Tovin siinä aalloissa lilluskeltuani sain seuraa: kaksi kambotsalaista lasta tuli kyytiin! 😊 Hauskaa oli vaikkei toisiamme ymmärrettykkä, hymy on onneksi kansainvälinen!

Illalla käytiin todella hyvässä jalkahieronnassa.

Tot: 0.057s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb