Phnom Penh, Kambodza

Published: February 2nd 2009

Phnom PenhPhnom PenhPhnom Penh

Niku ja Janne kaupunkikierroksella
Keskiviikkona jatettin siis Sihanoukville taakse. Bussimatka meni ihan ookoo. Bussissa meidan vieressa istui paikallinen matkapahoinvointinen perhe ja meinasi siina itsellekin tulla vahan huono olo, kun naapurit tayttivat vuorotellen pienia muovipusseja vatsahapoillaan. Selvisimme kuitenkin ehjin nahoin perille saakka. Keskustasta otettiin tuktuk tuttuun guesthouseen, josta saatiin huone. Tormattiin samantien Janneen ja Jariin ja kaytiin koko koori syomassa. Kundit olivat kayneet myos paikallisella 'nahtavyyskierroksella' eli Tuol Slengin museossa ja Choeung Ek:n teloitusalueella. Istuttiin iltaa gh:n raflassa korttia pelaillen. Iltasella Niku, Janne ja Jari lahtivat kaupungille sight seeing- kierrokselle tuktukilla. Itse jain suosiolla kotio, silla olin imaissut sisaani jonkin sortin vatsapopon ja olo oli todella epavarma. Jain siis kampille, tuijottamaan teeveeta. Niku tuli takaisin paria tuntia myohemmin. Oli kaynyt kaupasta hakemassa naposteltavaa ja Pizza Companysta iltapalarieskan.
Seuraava paiva meni levatessa ja toipuessa. Ruokahalu oli mennyt kokonaan. Pelkka ajatus ruoasta etoi ihan tosissaan. Soin koko paivan pelkkia hedelmia. Nam. Illalla olo oli jo parempaan pain. Onneksi.

Perjantaina lahdettiin joen varrelle elikka ns. keskustaan hoitamaan viimeiset pakolliset asiat ennen maasta poistumista. Kaytiin myos tutustumassa yhteen PP:n temppeleista. Kyseessa oli Wat Phnom, elikka vuoritemppeli. Pytinki oli ihan.. ..ookoo. Ei mitenkaan kovin ihmeellinen mutta temppelialueella kayskenteli hassuja pikkuapinoita, joiden touhuja tutkittiin jonkin aikaa. Kaytiin viela ostamassa meikalaiselle uudet
Phnom PenhPhnom PenhPhnom Penh

Wat Phnom
tossut! Vihdoinkin! Minulla on ollut astetta huonompi tuuri tossujen kanssaa. Kaikki flip flopit ovat toistaiseksi hajonneet noin suunnilleen kahden viikon kayton jalkeen. Edelliset tossut ostin Khao Lakista joulun alla ja ne taisivat hajota ehka viikon kayton jalkeen. Niku sen sijaan on kavellyt samoilla topposilla Laosista saakka ja ne ovat viela aivan iskemattomassa kunnossa... onkohan vika kayttajassa..?
Kun kaikki pakolliset asiat keskustassa oli hoidettu, otettiin kyyti kampille, ostettiin liput seuraavalle paivalle Mekong Deltalle, Vietnamiin ja mentiin lepuuttamaan. Oli nimittain aivan tuskaisen kuuma paiva.

Wat Phnomin apinat :)

Tuktuk driver

Riksakuskit

Niku TAT Guesthousen edessa venaamassa bussia(joka oli tunnin myohassa)

Tot: 0.082s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb