260.den - siemp reap (angor wat)


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
October 15th 2018
Published: October 18th 2018
Edit Blog Post

Pada rozhodnutie, idem do tych predrazenych chramov (domaci maju vstup gratis).

Poziciavam bicykel u sympatickej dievciny cca 20m napravo od ubytka za dva dolare. Vcera zjednavat nik nechcel.

Ranajky vybavene v pojazdnom stanku .

Doprava v pohode, vsetci jazdia ohladlpune.

Predak listok je od komplexu cca 7km .

Nebolo treba kukat ani do mapy, stacilo sledovat tour busy a tuktukarov.

Parkujem bicykel (nieco ako nasa liberta), zamykam ho a sup ho kupit listok.

Kopa okienok, rozdelenych podla toho aky chce clovek vstup (1,3,7)

Najviac ludi pri jednodennych listkoch ale vsetko to boli busove tour.

Tie uplne mixnute, stary lude, mlady lude (zvacska uk).

Idem k poslednemu okienku, tam nikoho.

Fotka, vytlacenie listka, platba kartou a hotovo. Cela procedura od odparkovania bicyklu asi 10.min

Vstupenka len obycajny papier, ziadne ochranne prvky. Fotka je na vstupenke tez len vytlacena.

Sadam na stroj a po asfaltke (apsara rd) smerujem k chramom.

Na konci je T krizovatka.

Pred nou kontrola listkov.

Vsetko ok, mozem pokracovat.

Odbacam vlavo.

Cesta je medzi stromami, tak chladecek. Doprava minimalna.

Prasat kravan je moja prva zastavka.

Opat treba ukazat listok, to dost nasere ho furt vytahovat z kapsicky.

Na tvari kukla, chlapik kukol len datum a uz som dnu.

No dnu, vonku. Chram ok, nic speci pre mna.

Akurat deti pri vstupe otravovali s predajom suvenirov. Ale stacilo pokyvat hlavou a dali pokoj.

Banteay kei, dalsia zastavka.

Opat listok, bicykel odparkovany pri sbs, tak som ho ani nezamykal.

Tento chram je uz za vysokym kamennym plotom.

Po vkroceni sa na mna vrhaju predajcovia suvenirov. No english a zazracne vsetci dali pokoj.

Tato budova je uz vacsia ale proste len kamene.

Iniciatovni chalan mi chce ukazovat dobre miesta na fotky. Ignoracia.

Oproti chramu cez cestu je jazero.

Cestou tam opat otravny predavaci.

Jazero fajn, okolo sa pasli kravy.

Tomb raider chram resp ta prohm.

Tu velke parkovisko, kopa dodavok, tuktuk, predajci suvenirov, jedla.

Tak do tohto komplexu by sa dalo dost aj bez listku, stacilo by sa zamiesat do velkej skupiny turistov.

Listky tu kontrolovali len dve baby a pri vacsom pocte ludi nestihali.

Tento chram je pre mna jednicka.

Kamene obrastene velkymi stromami, taky dzungle tip.

Len kvanta ludi ale ti sli len stredom, stacilo odbocit mimo hlavnu trasu a clovek bol hned sam.

Prehliadkova trasa je znacena tabulkami, jednosmerky, samozrejme cinsky a rusky turisti to nerespektovali.

Ako som uz opustal komplex, tak nemohli chybat otravne deti so suvenirmi.

Predemnu uk(?) rodinka, nieco od nich kupila. Potom k nim pribehli dalsie deti a tie pytali one dollar. Jasne, ze kokoti im ich dali a potom sa na tom zabavali,haha sak len dolar haha.

Rodinka stredna generacia s dvoma asi 9rocnymi detmi. Fakt stupidita nema konca.

Bicykel som opat nezamkol a opat som ho nasiel na parkovisku pri sbs.

Uz dost spoteny (dlhy rukav) prichadzam k ta keo.

Zas kontrola listku.

Fotky budu asi nahovno, bo objektiv spinavy a nemam nic suche cim by som ho vycistil.

Stveram sa po strmych schodoch az na samy vrch. Vyhlad na okolie nic extra ale chram ok.

Pobavili party dievcata (proste lude co sem choda chlastat, kuknut chram a idu domov, potom rozpravaju aka je kambodza super). Tie liezli dole po schodoch skoro stvornozky. Dalo sa po nich ist normalne i ked vyzerali hrozivo.

Uz ziadna asfaltka ale polna cesta (hlina do bledohneda) smer ta nei.

Pri nom je aj zippline ale nebol som to omrknut.

Pri chrame skoro nikto az na jednu bicyklovu tour.

Chram ok, ale uz mi prichadzaju na jedno kopyto.

Proste kamene,stromy, lesenie, neake tie obrazce vyrite v stenach.

Peah khan view dalsi ciel.

Idem po uzkej cesticke v dzungli. Ono sledujem stopy cyklistov co odtial dosli. Ti mali horske bicykle, prilby nesmeli chybat.

Veru horsky by sa mi tu zisol, moja liberta s cestnymi plastami nic moc.

Obcas smyk resp zaborenie zadneho kolesa do hliny.

Prichadzam k lanovemu mostu cez rieku, za mostom znacka dolava ale podla mapy a stop mam ist doprava. Tak idem doprava.

Stretavam dvoch skutristov.

Vyhliadka super. Je tu altanok (z neho neni nic moc vidiet), vyslapana cesticka popri jazeru (asi 50m), drevenne schodiku k jazeru.

Z jazera trcia stromy, na nich vtaci. Velmi fajn miesto na relax. Odporucam sem zabludit.

Nazad do lesa a polnou uzkou cestickou smer preah khan.

Ono som sem nechcel ist ale cesta ma sem naviedla.

Parkujem stroj (opat nezamykam), hned deti s kosikmi, v ktorych suveniri ale neotravovali moc.

I tu je vyhliadka na jazero. Tez pekna ale zasa tu neni ten bozsky klud ako na prilahlom brehu.

Do tohto chramu prichadzam bez kontroli listka (tie od lesa nekontroluju,sbs je len pri vstupe od hlavnej cesty).

Tu riadne otravne deti. Jedno slo se mnu dobrych 30m.

Som jej povedal, nakup ked sa budem vracat.

Opat kamene, stromy, ritiny, malo ludi.

Ludia tu maju zvacsa sprievodcov. Tak vzdy sa pri nich pristavim a daco si vypocujem. To vsak hned zabudnem.

Ako som slubil, kupujem magnetky, 3 za dolar. Ale ja ponukam 3k.

Mala nesuhlasi. Ale ako sa blizim k bicyklu vymakkla a suhlasi.

No problem, ja mam len dolar a ona nema vydat 1k. Tak ponuka 4 za dolar. Nesuhlasim.

Nakonec pribieha jej mama a vydava mi 1k k. Este dvaja odrbci pytali nech im dam zadarmo tych 1k k.

Pri bicykli ponuka napojov, kokos za dolar, zlavil na 3k ale ja som mal len 2.4k tak nist.

Napojenie sa na klasicku asfaltku.

Ako som sa blizil k baphuon, zacala premavka hustnut.

Prechadzam fajn vstupnou branou, tu sa fotila nevesta v klasickych satoch, hned to teda vyuzivam a fotim si ju.

Po lavej strane kopa stankovych predrazenych restik kde poslusne zastavovali tuktukari.

Jedlo od 7usd (videl som len jednu stranku menu).

Nuz tento chram (nik nekontroloval vstupenky) sa mi pozdava. Ide sa k nemu po kamennom moste.

Chram vysoky, hore vedu strme schody. Opat vyznacena trasa pochodu.

No na samy vrchol sa neda dostat. Schody uzavrete.

V okoli chramu sa zacinaju uz vyskytovat opice.

Pchaju do papule nakradnute jedlo.

Uz som dost unaveny.

Stop pri angkor thom.

Ono je to prakticky cez cestu.

Zo srandy vravim, ze nemam listok. Kontrolor v ruzovej koseli (ruzova kontrolori, hneda guide, modra sbs) vravi ziaden problem, dnu sa da dostat za uplatok. No sumu som sa nedozvedel, bo som uz vytiahol listok.

Chram je zaujimavy pre mna akurat velkymi hlavami na veziach, inak ako kazdy iny.

Tu uz turistov kvanta, dost peknych sikmacek. S jednou so si vymenil par usmevov.

Pred objektom odchytavali ludi fotografi. Zvacsa domaci sa nechali fotit a za par minut mali fotku.

Dalsia fajn vstupna brana a zastavka v phonm bakheng.

Kontrola listka.

Bola tu aj tabula, ze na kopec sa da ist na slonovy (20usd) ale po slonoch ani stopa.

Hned pri vstupe v pristresku asi 6starych ludi bez noh, chceli prachy ale ignoracia.

Podla mapy tu mali byt dva dobre vyhlady, no nic z toho nebolo.

Mierne stupanie, prvy vyhlad krajina ale nic speci.

Prichadzam k chramu, tu oznam, ze za den len 300ludi moze ist dnu.

Skor by som povedal, ze len 300 ho navstivi.

Nic moc chram, ktory sa rekonstruuje, nesmu chybat okolo zeriavy.

Po strmych schodoch som sa vystveral hore ale opat nic moc vyhlad.

Posledny vyhlad mal byt na ankor wat. Nebyt stromov aj by ho bolo pekne vidiet, no bohuzial stromy. Nechapem co ich neosekaju, hlavne, ze je tu spravena plosina.

Po slonej ceste nazad, trasa skratena vychodenim chodnikom krizom cez les.

Prichadza zlaty kliniec programu, slavny angor wat.

Tu kvanta ludi.

Tentoraz radsej zamykam bicykel na strazenom parkovisku. Ono ako zalohu som musel nechat pas (samozrejme ten bez kambodzskeho viza).

Kontrola listku a po pontonovom moste (plastove kocky) prekracujem priekopu.

Vstup blokuju opice a ludia co si ich fotia.

Pretlacam sa a opatrne idem okolo opic.

Z dialky je chram pekny ale ako sa priblizujem tak nic moc.

Fotka s jazerom nesmie chybat, zakomponoval som do nej aj dve pekne japonske sikmacky.

Som smadny, tak sa nechacam zlakat na kokos, vraj 2usd (normalny cennik), zlavuje na dolar, no ja ponukam 2.4k, odmieta, vsetci odmietaju tuto sumu.

Do samotneho centra nevstupujem stredom ako vsetci ale bokom.

Tam nikoho, chodby posiate roznymi rytinami.

A som v centre, kopa ludi. Hlavne cinanci.

Do stredneho chramu je normalna cakacka. Tabula s casom 30.min, 15min.

Som pri 15.min ale ide to rychlo a asi po 10.min fasujem na krk karticku a hore po strmych schodoch.

Premavku brzdia dochodci z ciny, staff na nich furt pokrikuje nech splhaju hore a na selfii nech zabudnu.

Hore nic moc.

Par cinancov sa chce fotit se mnu. Ok.

Fakt cakal som od tohto nieco super ale slabota. Vela kriku pre nic.

Stredom vybieham na nadvorie k vychodu, ten okupuju opice.

Pri bicykli sok, na zadnej sedanke taska a neake suveniry. Sbskarka ukazuje nech to dam v klude dole.

Kupujem maly trstinovy napoj, najskor 4k, ale vravim, ze mam len 2.4k, moje posledne prachy. Jedna tetula mi to teda predava za 1k (normalna cena, domaci tolko platili co som si potom vsimol)

Po nie hlavnej ceste (charles de gualle) ale tej druhej (neviem nazov, je nalavo od hlavnej) idem nazad do mesta.

Tu dost husta premavka ale zvacsa len domaci.

Nevsimol som si tu ziadnu kontrolu listkov.

Zastavka na vietnamsku pho polievku.

Odstavenie bicyklu, sympaticka baba tu uz nebola a sprcha.

Po oddychu smer kupa listku.

Nakonec som sa nechal ukecat od recepcnej a kupujem tu listok za 12usd( cennik 15usd), dala mi velkoryso zlavu na pivo za 0.5usd v happy hour (od 18.00-20.00, inak 0.75usd) a pridala este 15percent zlavu na jedlo.

Vybehnutie do supermarketu na hlavnej ceste. Cakal som lacnejsie ceny ako v poulicnych stankoch ale tie boli totozne. No aspon som minul posledne prachy (ostalo mi asi 1.7k k).

Na ubytku teda hodene do seba 3piva. To mi stacilo na skompletizovanie nakladov v malajzii. Vypite inak asi za 45.min (boli male)

Na izbe pokecs rakusanom z grazu (28r). Ten je na svojom prvom samostatnom tripe.

Plan ma thajsko, kambodza, vietnam za 2mesiace

Zatial je na ceste len 5dni.

Z bkk na kambodzske hranice siel vlakom za 45bathov (keby nebol problem so zubom v plane bola tato alternativa).

No ale nakonec moc neusetril, bo sa nechal osmeknut taxikom zo zel.stanice na hranice a potom aj prepravou z hranic do siemp reap.

Taxi na hranice klasicky scam, viza za 40usd.

Inak vraj rakusania nemozu dostat evisa co som bol prekvapeny. (Len cul nevim ci do kambodze abo do vietnamu)

Fajn pokec o cestovani, po case zas normalny cestovatel i ked sa v saigon chysta jednu noc vymetat party kluby.(nie bum bum kluby)

Na jedlo som vybehol do oblubenej restiky.

Tu dost ludi si nechavalo ohryzat nohu od rybiek. Cena 1usd neobmedzeny cas.

Pub street ani nocny trh (cisto robene pre turistov) som nakonec nedal.

Dohnala ma unava z bicyklovania cca 55km za 8.5hod hrubeho casu. V kilometrazi je zaratane aj chodenie po chramoch.

Na izbe okamzity spanok.

Naklady :

Bicykel : 2usd
Nudle s masom : 1usd
Jednodenny vstup angor wat : 32.04€ (37usd karta)
Trstinovy napoj maly : 1k k
Pho polievka : 6k k
Bus sieam reap - bkk (8.00hod) : 12usd
3xmale pivo : 1.5usd
Nakup : 10k k
Jedlo + 3xmale pivo : 4.5usd (3+1.5)


Advertisement



Tot: 0.892s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb