Back where I belong

Azerbaijan's flag
Asia » Azerbaijan
July 17th 2006
Published: July 17th 2006

I gaar kveld kom Marte, saa naa er vi alle sammen klare for store eventyr i Aserbajdsjan og Georgia. I dag har vi utforsket den lille byen Qobustan (uttales Gobustan). Der finnes det to severdigheter. Foerst var vi ved en rekke gjoermevulkaner. Det er definivt turens saereste innslag saa langt. Godt ute i oerkenen laa disse gjoermepyttene, som med jevne mellomrom feis gasser saa det sprutet gjoerme paa oss. Jeg holdt nesten paa aa dette ned i en av dem. Egentlig litt synd at det ikke skjedde, for det hadde vaert en god historie...
Selveste Thor Heyerdahl har vaert i Qobustan hele to ganger. Der finnes nemlig mange helleristninger. Thor har sett litt paa dem, og funnet ut at de ligner en god del paa helleristninger i Norge. Ergo, vi skandinavere maa ha vaart opphav i det naavaerende Aserbajdsjan. Tenk det, vi er paa hjemtrakter! Av andre ingredienser i Qobustanturen kan jeg nevne en drosje som var saa falleferdig at den maatte startes paa nytt hver femtende meter, og et akutt diaretilfelle som maatte loeses paa en ganske saa provisorisk maate.
I morgen starter turen mot Georgia. Vi regner med paa vaere i Lahic i morgen og i Sheki paa torsdag. Da kan vi vaere i Tbilisi paa fredag, og plaske i Svartehavet paa loerdag.
Naa er det snart middag. Send oss gjerne en liten hilsen!

17th July 2006

hej! skrev en kommentar nyss men den försvann visst. jag är superavundsjuk på er som får se så fina saker och fina länder. men finns det eremitkräftor i kaspiska havet?! egentligen går det bra med vilket djur som helst, så länge det är exotiskt. jag har inte benyttat mig av din hybel ännu, men det är tryggt att veta att den finns där. hoppas ni har det kul! kram
17th July 2006

hej! nu har jag skrivit två kommentarer som båda försvunnit, guuud asså vad jobbigt det ska va med internet! jag är iallafall väldigt avundsjuk på dig (er) som får se så fina länder och fina saker. men viktigast av allt: fanns det eremitkräftor i kaspiska havet? var det salt? och har du kunnat tillämpa några samfunnsgeografiska metoder på din resa? jag har ännu inte benyttat mig av din hybel, men det är tryggt att veta att den finns. hoppas du har det fint där nere (?). när du kommer hem ska du få berätta allt. kram!

Herlig
Advarsel til "løsing av akutte diaréproblemer på provisoriske måter": Ikke ta overdose av Immodium, og ikke bland det med andre anti-diarémidler. Kooos dere videre! Jeg skal snart på kanotur :)
18th July 2006

Steinkjer calling
Melder meg på lesesirkelen. Spennende tur, M.Paine verdig. Vi hjemmesittere ønske masse bilder. -Are, pass deg for skurker og råkjørere!!!!!! Pappa.
19th July 2006

Spennende og kjekk lesing !! Spennende land, og flotte opplevelser ! Kan dere legge ved flere bilder ??? Pass godt på hverandre....!God klem
20th July 2006

Følger med
Framifrå blogg. Vi ser fram til tette oppdateringar når selskapet kjem til Svartehavet.
20th July 2006

Så spennande!!
Artig å lesa i bloggen dekans! Høyres spennande og eksotisk ut. Alt anna enn Florø. He he. God tur vidare.

Tot: 0.151s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.1078s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb