Garden Route - Knysna

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape
October 24th 2013
Published: October 24th 2013

Knysna - En skøn badeby med "The Gap" som er en af verdens farligste sejlrender, men som det forhåbentligt ses - fantastisk smuk, set fra begge sider af "The Head" som de to bjerge hedder.

Hvem vil ha en "snack" - det vil Niller! Jamen tænk at sådanne steder stadig findes og med en fed dame og hendes ligeså fede mand til at betjene os!

Så var der også alle de små og måske almindelige dyr, samt to stk meget sjældne Afrikanske fugle med røde ben. Vi havde længe siddet og set på deres noget skøre adfærd og "døbt" dem "tosserne" indtil vi med respekt kunne konstatere (så et opslag) at de faktisk var meget sjældne, hed African Black Oystercatcher, der skulle passes rigtig godt på dem! Hermed videregivet!

To mennesker på en strand og en badenymfe i det vilde Ocean. Solen som kaster skygger - vi gik en skøn tur paa Brenton-on-Sea en strand-strækning på ca. 5 km hvor vi med undtagelse af "de to tosser" og et par meget professionelle fiskere var de eneste - det gjorde ikke turen mindre skøn - tværtimod!

Bed and Breakfast på forste parket - lavvande ved en af de to øer som ligger i lagunen ved byen og en gammel jernbaneovergang som nu bruges som fiskebro og til fodgænger passage.

"Coach parking only" vigtig meddelse - det ville vare rart med en sådan service hjemme synes Mette !!!

25th October 2013

De tossede fugle
Jeg er ret sikker på, det er en lokal afart af strandskaden (som er sort-hvid på vores kanter), så mon ikke det er en afrikansk strandskade? Flot natur i øvrigt! Kh. Bo
28th October 2013

De tossede fugle !!
Fuglen hedder African Black Oestercatcher, og er totalt fredet hernede. Dens adfærd var ubeskrivelig morsom, stå på et ben, dække hovedet med vingen, kort sagt legede de Monthy Pythons gakkede gangarter. Kh Mette og Niels

Tot: 0.242s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 61; dbt: 0.075s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb