Ibens besøg: Cape Town

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town
March 12th 2009
Published: March 12th 2009

Efter at have været rigtig friluftsmennesker - med større eller mindre succes - tog vi til Cape Town, for at være kulturelle, metropolitter og bare helt igennem hippe mennesker.

Vejret var mere end varmt og solrigt, og Cape Town viste sig fra sin bedste side.

Her kommer en illustrativ rejsebeskrivelse af vores tur rundt i Cape Town og omegn.

På vej op i kabelbilPå vej op i kabelbil
På vej op i kabelbil

Første dag i Cape Town, tog vi op til Table Mountain, så Iben kunne få en fornemmelse over, hvor fantastisk Cape Town er.
Iben midt i ingentingIben midt i ingenting
Iben midt i ingenting

Der er langt ned alle sider rundt fra Table Mountain - og da vi var deroppe, var vejret perfekt, uden skyer og med udsigt over hele området omkring.
Table Mountain i skydækkeTable Mountain i skydække
Table Mountain i skydække

Sådan kan bjerget også se ud - indhyllet i et tæt skydække, men ikke desto mindre rigtig smukt. Så længe man ikke står oppe på bjerget!
Iben i Companys GardenIben i Companys Garden
Iben i Companys Garden

Vi for vild på vej til vores kulturelle side, men endte i en lille, lækker have midt i byen. Der kunne vi så sidde og kigge på folk - og hinanden.
Uh en mojitoUh en mojito
Uh en mojito

I stedet for kulturen, hopper vi lige på en revolutionistisk Mojito i from Cape to Cuba.
District 6 museumDistrict 6 museum
District 6 museum

- og så nåede vi endelig til museum. District 6 er et tidligere område i Cape Town, med en meget farvet/blandet historie. I 70'erne blev området ryddet for alle farvede indbyggere, og erklæret et "hvidt" område. Bygninger blev saneret, og der er nu næsten intet tilbage.
Iben tænkerIben tænker
Iben tænker

Og så var vi på et gammelt fort, som ikke var særlig interessant - mere interessant var Ibens forsøg på at aflure kortet.
Iben tænker 2Iben tænker 2
Iben tænker 2

Iben forsøger igen at gennemskue fortet.
Boulders BayBoulders Bay
Boulders Bay

Vi skulle også ned og hilse på pingvinerne ved Boulders Bay
Sød pingvin?Sød pingvin?
Sød pingvin?

De ser søde ud, de kræ.... men kan det passe?!
Pingvin-attackPingvin-attack
Pingvin-attack

Nej de er i virkeligheden sindssyge dræbermaskiner, som ikke går af vejen for at planlægge uventede overfald - maskeret bag deres nuttede udseende. Bevis: min fod!
PingvinerPingviner
Pingviner

Se bare hvor målrettet disse to sataner går mod den stakkels solbadende person, som ligger i forgrunden. Klar til at angribe! (Personen i baggrunden er i øvrigt mit nye idol, 18-årige, blege, engelske Freddie).
VinsmagningVinsmagning
Vinsmagning

Mere alkohol - Iben ser dybt i glasset, mens hun forsøger at give den som vinkender. Ved ikke helt om dette er før eller efter de 15 glas på bordet er blevet drukket.
Africa MamaAfrica Mama
Africa Mama

Og inden vi skulle hjem til kedelige og kolde Pretoria igen, blev det lige til en tur i Botanisk Have, hvor det fedeste ska-band spillede. Og Africa Mama-forsangeren var for cool!

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0293s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb