Gymnastik og musik


Advertisement
South Africa's flag
Africa » South Africa » Gauteng » Pretoria
October 7th 2008
Published: October 7th 2008
Edit Blog Post

Mine i havenMine i havenMine i haven

Mine tager billeder
Lige en ny opdatering for at kompensere lidt for den lange tid, som der gik sidst.

Vi har haft vandproblemer igen - det er ved at blive lidt en tilbagevendende gene! Efter et par dage uden bad og i 35 graders varme, kan man godt blive ret irriteret, frustreret og ikke mindst ildelugtende. Men efter at have haft besøg af vores udlejer, som bankede på et par rør og skruede lidt rundt omkring, mens hun havde en blikkenslager i røret, virker det sjovt nok igen! Bare det holder denne gang.

Derudover har vi haft besøg i huset - af en kæmpe edderkop på fugleedderkops-størrelse. Der var rimelig meget pige-skrig, men det lykkedes drengene at få den fanget i et glas og sendt ud i haven, hvor den desværre (for den) måtte lade livet, af angst for at den skulle kravle ind igen - denne gang med nye venner. Jeg tror nu heller ikke, at drengene var for begejstret for situationen, selvom de virkede meget macho lige i øjeblikket.

Weekenden har været fin - det gode vejr er kommet til Pretoria, vi har alle fået et pool-kursus af Peter, og der er for alvor gået vand-plask i huset, med
Hurtig poolkursusHurtig poolkursusHurtig poolkursus

Peter giver Julia, Mine og mig et lynkursus i pool-rensning.
pool-babes og strandløver.

Fredag eftermiddag var vi til en gratis dobbeltkoncert downtown, arrangeret af den amerikanske ambassade. Det ene band er et stort, sydafrikansk band, som hedder Freshly Ground - det er super fedt. Det andet band er amerikansk, hedder Ozomatli - måske kendt af nogle - og spiller en blanding af hiphop og world-musik. Jeg har ikke hørt dem før, men de var ret så fede, så håber på at få skaffet mig en cd med dem snarest. Desværre skulle vi til middag hos ambassadøren om aftenen, så jeg nåede ikke at høre Freshly Ground, hvilket var ret så skuffende.

Middagen om aftenen hos ambassadøren var også meget hyggeligt. Den blev afholdt til ære for Verdensholdet, som har startet deres verdensturne med en åbningsforestilling ved Union Buildings i Pretoria, som ambassaden har organiseret. Så der var en masse ensfarvede gymnaster (de har fået sponsoreret et fælles galla-outfit), så det var lidt svært lige at holde styr på hvem der var hvem.

Men søndag gav de så deres forestilling ved Union Buildings, og det var super fedt. Der var en masse teknik, som der lige skulle holdes styr på, men det var meget imponerende, da de kom
Julia gør rentJulia gør rentJulia gør rent

Julia er den nye pool-pige
i gang. Min tidligere underviser, som er flyttet til Sydafrika for et par dage siden fra Botswana, dukkede også op, så det var hyggeligt lige at snakke med hende igen.

Det var vist alt for nu.


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement

Vores naboerVores naboer
Vores naboer

Malawis ambassade ligger ved siden af - tjek lige det stråtækte tag ud!
Verdensholdet igenVerdensholdet igen
Verdensholdet igen

- denne gang med springkraft.
MineMine
Mine

Mine til gymnastik-eventet. Min tidligere lærer står i baggrunden.


Tot: 0.141s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.086s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb