Swakopmund

Namibia's flag
Africa » Namibia
April 23rd 2018
Published: April 23rd 2018

Vanmorgen om 08.30 uur de duizend en 1 valleien achter ons gelaten voor een trip van ongeveer 165 kilometer door de Namib woestijn. Volgens het boek 1 van de oudste woestijnen ter wereld. Eerst een stuk door de bergen en daarna min of meer vlak. Een armetierig riviertje gepasseerd. Hier en daar toch wat begroeiing. Hoe dichter we de zee naderden hoe kouder het werd. Een overgang van 30 naar 16 graden. In Walvisbaai gestopt om naar de lagune te kijken. Duizenden flamingo’s foerageren daar. Een korte wandeling over de boulevard gemaakt en vervolgens nog 30 km noordelijker naar Swakopmund onze bestemming. Gauw de lange broek en trui aan want de temperatuur werd er niet beter op. Leek een beetje op Zandvoort, bewolkt in november. Het museum zeer interessant. Iets opgepikt over de verscheidenheid van volken, plantensoorten en dieren in Namibië. Ook nog wat bijgeleerd over geologie en archeologie. Het dorp zelf niet bijster interessant. Dit keer een Europees aandoend hotel. Niet zo leuk maar erg comfortabel. Gaan direct ergens eten en ongetwijfeld vroeg naar bed.

Tot: 0.131s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.092s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb