13.den - Fez


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Fès-Boulemane » Fes
October 17th 2015
Published: November 15th 2015
Edit Blog Post

Supratour nas vyhadzuje o hodinu skorej ako som cakal pred hlavnou zeleznicnou stanicou vo Feze.

Vonku je este riadna tma (4/30), budova stanice je pekne osvetlena. Na skodu veci je, ze v stanici neni moc laviciek, na stastie sa mi ale sedenie uslo.

Cakal som tu dve hodiny, kym zacalo svitat.

Zrejme tu spali aj bezdomovci, tazko povedat. Niektore individua sa mi tu veru nepozdavali. Jedno take nestihlo vlak, moc sa vykecaval na kave v kaviarnicke.

Na stanici je freewifi ale smetiaky veru ziadne. Obcas tu presla sbs-ka.

O 6/30 sa vydavam do mojho druheho gratis ubytka booknuteho cez airbnb . Sice este je troska tma ale slnko sa nezadrzatelne derie na oblohu.

GPS zas ani pip tak idem len podla mapy.

Prechadzam cez cestu, este je sero, zrazu sa predomnou objavi vojak, vobec som si ho nevsimol, skoro som ho nabral. Urcite tu je zas neaky palac, bo vojaci su rozmiesteny kazdy 100m.

Konecne naskakuje gpsko uz bolo nacase, bo pomalicky som sa blizil do mediny (milion uzkych uliciek kde je velmi lahke sa stratit)

Zastavka na polievku s chlebom. V marakesi bola lepsia.

Je tu zaujimava mhdcka, vyzera to ako mini kamion co taha naves prerobeny na prevoz ludi.

O 8/00 bucham na dvere hostelu Guest House Zohour . Otvara mi starsia pani, nevie anglicky. Ukazujem jej papier s rezervaciou, posunkamy ma usadza do kuchyne a vola majitelovy. Cakanie mi sprijemnil fajnovy kolac, ktore prave piekla.

Vyzera to tu,ze hostel je v rekonstrukcii. To sa aj potvrdzuje po prichode majitela. Dnes ma tu proste neubytuje, bo nema ziadny staff. Mam prist nieco po 11/00 a odnese ma do jeho spriateleneho ubytka. V kuchyni nechavam batozinu a hor sa teda do uzkych uliciek v medine.

Je to tu riadny labyrint, obchodiky su este pozatvarane. Idem len tak bezcielne. Obcas stretnem nalozeneho osla.

Nevyhoda tejto mediny je jej umiestnenie. Tiahne sa kopcom t.j. clovek najskor klesa a potom stupa a zas naopak.

Postupne ako plynie cas zacinaju sa objavovat aj otravovia, klasicke ako sa mas, odkial si, pod kuknut vyrobu kozusin je to free. Prekvapuje ma aj vyraz ,ktory pouzivaju niektory, no money, no honey. Nasadzajum mp3 a uplna ignoracia, fakt ich je tu kopa.

V povodnom plane bol oddych na izbe a dobitie vsetkych el.suciastok ale bohuzial to sa nedalo, takze mp3 len jedna palicka (na tu aj tak nemam kabel), mobil asi 15%!a(MISSING) fotak na neakych 30 fotiek.

Sem tam zabludim aj do bocnych uliciek, tu je trosku bordelu.

Ani neviem ako dostavam sa k velkemu trhu. Tu dost bordelu, ovocie, zelenina, oblecenie, hracky, blbosti atd.

Vychadzam z mediny pri brane bab ftouh. Papierovu mapu mam ulozenu v batohu na ubytku, tak zhavim gps a nastavujem smer ubytko.

To ma furt vypadky ani sa ale necudujem, fakt uzke ulicky.

Obchodiky sa pomalicky otvaraju a zacina tu hustnut pohyb chodcov, pozitivom zatial je ,ze nikde ziadny drbko na motorke. Vsetko to vozia na osloch.

Minam masiarsku stvrt, maso len tak hodene na stole, mrazak nehrozi, dalsia keramikarska stvrt.

Objavuju sa uz aj hordy package turistov. Kazdy ma na hlave sluchatka a pocuva vyklad sprievodcu. Ako fakt nechapem mladych ludi ako nedokazu ist len tak sami ale potrebuju si platit masove zajazdy. Hlavne v dnesnej dobe internetu.

Oddych na mini namesticku kde soplaci hraju fotbal. Je tu aj dost policajtov a ochrankarov ,zrejme pride neaka vip navsteva.

V ulickach zas kopa otravou. Kupujem konecne magnetky po mini zjednavani.

Prichadzam na ubytko, este mam chvilu pockat, bo cakame kym sa v dalsom ubytku poodhlasuju ludia. Vybieham na terasu, vyhlad nic moc, vsade okolo same strechy s terasami.

S majitelom sa presuvam do dalsieho hostela Dar Rabha resp ich web . Vyzera to tu fajn i ked opat zastrcene v ulicke. Som v 6-dorme (3x2 poschodove postele). V cene mam aj ranajky. Kupelka spolu zo zachodom na izbe, nevyhoda,ze sem chodia aj ludia z oproti izby.

Neaky ludia sa rozculovali,ze neni tepla voda.

Po ubytku sa vrham opat do mediny, kde to uz fakt zije.Len tak sa motam po ulickach, opat vylieza rozna nadhanacska haved a dost vytrvala.

Zapadam do miestneho obcerstvenia, davam si vyprazane sardinky s hranolkamy a samozrejme chleba k tomu ako je tu zvykom pri kazdom jedle. Najskor ich jem komplet aj s kostami, nenapadne kukam po susedoch, no nic tak radsej ich budem len obhryzat tak ako vsetci.

Nad sardinkami som rozmyslal,ze si ich dam len do sendvica ale debil chcel za to 20D, tu to mam za 15D a fakt velka porcia.

Na izbe mam marokanca z casy. Najkrajsie mesto v maroku podla neho.

Neskor padam zasa nazad do mesta. Koncim v super parciku Jardin Jnan Sbil , hned za hradbami. Fakt velmi pekne upraveny park plny ludi. Dokonca je tu aj jazierko a mini botanicka zahrada.

Okolo 18/00 tu pocujem piskot z pistaly, to sbs vyhana ludi z parku, bo je zaverecna.

Hned za hradbami je miestny trh, predavaju tu rozne oblecenie, zrejme vsetko second hand.

Z parku nazad ubytko a pokec s marokancom.

Na veceru vybieham len par metrov od ubytka na sendvic, bo zacina prietrz mracien. Stary mi nema vydat zo 100D, tak miesto 8D, platim 7,5D. Sendivic nic moc.

V blizkom kulturaku je asi svadba, plno ludi, spieva sa, tancuje.

Na izbu prichadza dalsi spolunoclaznik, poliak. Zajtra leti domov, toto je jeho prva singel cesta mimo europu. Odporuca navstivit v maroku modre mesto Chefchaouen, to mi odporucala aj CS z rabatu, mimo ineho aj paradise valley.

Neskor prichadza na izbu aj alzirec. Ten si odskocil zo spanielska kde pracuje na predlzeny vikend. Alzirsko este neni pripravene na turistov, preto su tu dost drahe ubytka (od 40€), inak vraj prekrasna krajina. Z maroka sa tam po zemi neda dostat, bo oba narody sa moc nemusia. Spor maju o neaky kusok puste, jedny vravia,ze je ich, druhy za ich.

Hovori berbersky, co je taka univerzalna rec v severnej afrike (mimo egyptu)

Toto mi vravela aj ceska z khamlie. V minulosti alzirsky pohranicnici zadrzali kozo pasca, ktory prekrocil hranice (prosty clovek co mu je sumafuk neaka hranica). Alzirci mu zabavili cele stado koz, neskor sa to ale dako urovnalo a prepustili ho aj s kozami. Spomenula aj zeleny pochod , ked marocky kral poslal neozbrojenych ludi (nieco cez 300 000 vacsina vraj isla dobrovolne) do zapadnej sahary a tymto si ju vlastne podmanil.

Momentalny kral Mohamed VI. je velmi popularny medzi obyvatelstvom. Velmi posuva krajinu vpred, zlepsil postavenie zien v spolocnosti, aktivne bojuje s chudobou. Vsade kam pride okamzite sa zacne s neakou vystavbou, obnovou. Proste spravny clovek na spravnom mieste.

Neskor prichadzaju dve anglicky hovoriace baby ale ja sa uz ukladam na spanok. Zajtra planuju presun do ineho ubytka,bo cena/vykon slabota.

Ja planujem zajtra presun do meknesu. Bo mi lezu na nervi zasrany otravny ludia, fakt tolko co ich je tu som este v maroku nezazil.

naklady
(1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

polievka s chlebom - 4D
voda 1,5l - 6D
pohladnica - 2D
vlajocka - 10D
3xmagnetky - 25D
sardinky+hranolky+chleba - 15D
voda 1,5l - 6D
sendvic - 7,5D

foto
fes

Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.008s; cc: 16; qc: 28; dbt: 0.0439s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb