De eerste vlucht

Kenya's flag
Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi
June 16th 2023
Published: June 16th 2023

Tijdens de vlucht Amsterdam-Nairobi op de hoogte van Athene. Om in the mood de komen, kies ik de film Beast op het KLM display in mijn stoel. Idris … in de hoofdrol, dat moet goedkomen, denk ik. De trailer laat prachtige beelden van Afrika zien. Dit is m’n … dus niet. De beast is een killer leeuw, die een heel dorp uitmoord en uiteindelijk Idriss te lijf gaat. Taco kijkt me aan en zegt na afloop dat dit nou niet de meest inspirerende film is om je Afrika reis mee te beginnen. Na wat gepiel met m’n Bluetooth noise cancelling koptelefoon, vraagt de stewardess waar we naar toegaan. Studiereis, we gaan als school onze zusterschool in Kenia bezoeken. We raken aan de praat. KLM heeft verschillende goede doelen projecten lopen, zo ook in Kenia, Wings of Support, genaamd. Medewerkers verzamelen kleding, schoenen, tassen ed. om te doneren aan weeshuizen in Kenia in en rondom Mombasa. Geen geld, maar spullen en het liefst geven ze het persoonlijk af aan degene die het ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Dit soort projecten zijn er al een aantal jaren bij KLM en er is voldoende animo voor binnen de organisatie. Ze zegt erbij dat Kenianen hele lieve mensen zijn, aardig en beleefd. Ik ga het meemaken.

- Gieta Pultoo

16th June 2023

Leuk om jullie te volgen op deze reis. Kom tot mooie ideeën om Petals nog meer te integreren binnen het ONC. En inderdaad de Kenianen zijn echt lieve mensen. Heel veel plezier, maak mooie herinneringen want het is er prachtig en indrukwekkend. Groetjes Monique

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0312s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb