Centre de Formation


Advertisement
Congo, Republic of the's flag
Africa » Congo
June 12th 2012
Published: June 12th 2012
Edit Blog Post

De luchtvaartmaatschappij ECAir heeft voor z'n opleidingen een heel nieuw centrum gebouwd in wat ze hier een nieuwe "rue economique" noemen.

Ik vind dat wat overdreven want dat betekent zoiets als wat wij een bedrijventerrein noemen.

In principe lijkt het meer op een achterbuurt. Er zijn geen verharde straten allen maar zand. Er liggen wel wat hopen grind zo her en der en volgens mij is de bedoeling dat dat de verharding wordt. Bij ons aan de overkant verkoopt een gezin bananen. Ze hebben er wel 30 bananen liggen!

Om de hoek is een coiffure. Maar of ik daar mijn haar durf te laten knippen...

Er is ook geen elektriciteit. In het centre de formation draait een generator met een enorme klere herrie, om alle air conditioning van stroom te voorzien. Dat is wel heerlijk.

Aangezien de lessen om 15:00 stoppen, had ik onze chauffeur gevraagd om me om 15:15 op te halen. Hij was er uiteindelijk een uur later.

Dat is toch wel zalig in Nederland. Op tijd voor een afspraak.

Af en toe vraag je je wel af of je aan je lot wordt overgelaten.



Tot de volgende maar weer...


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



13th June 2012

Life
"Life is what happens to you while you are making other plans" zei John Lennon eens. Dat 15:15 is belachelijk voor een Afrikaan. Een uur later is zeer acceptabel, 2 uur zelfs en als jij ook een afrikaan was geweest had de volgende dag 10:20 ook nog gekund. Maar jij merkt wel snel en hard hoe het leven daar gaat. "Go with the flow" is de beste overlevings strategie. Succes maar weer ;-)

Tot: 0.102s; Tpl: 0.017s; cc: 5; qc: 53; dbt: 0.0634s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb