Blogs from Orkney, Orkney Islands, Scotland, United Kingdom, Europe

Europe » United Kingdom » Scotland » Orkney Islands » Orkney July 23rd 2018

Vanochtend konden we een beetje rustig aan doen, want de eerste ferry naar Papa Westray vertrok pas om 09:45. Het was ongeveer 20 minuutjes lopen vanaf het hotel, en onderweg hebben we nog wat boodschapjes gedaan. Eenmaal bij de pier zagen we geen enkel bord of andere indicatie dat er een ferry vertrok, maar we hadden hem gelukkig wel snel gevonden. Er ligt hier ook een zeilboot van 3 Nederlandse gasten die een wereldreis aan het maken zijn, een van hen en zijn ouders (zijn op bezoek) gingen ook met de ferry naar Papa Westray vandaag, daar hebben we een kort praatje mee gemaakt. Ze vertelden dat ze zaterdag orka's, dolfijnen en walvissen rond het eiland hadden gezien, dus met een beetje geluk zouden we die vandaag ook kunnen spotten (ik vertel het maar alvast, dat ... read more
Oudste woonhuis van Europa
Zeehonden

Europe » United Kingdom » Scotland » Orkney Islands » Orkney July 19th 2018

Dag 4 alweer! Nog steeds prachtig weer, blauwe lucht, geen wind en geen regen, max temp iets onder de 20 graden. Zelfs de lokale bevolking is verbaasd. Vandaag stond de eerste fietstocht op het programma. Na het ontbijt werden we door een medewerker van het hotel naar een boerderij even verderop gebracht, waar we de fietsen konden huren. De eigenaar vroeg aan ons of we ook helmen wilden hebben, waarop we "nee" zeiden, en toen zei ze: "ahh, you're Dutch!" (locals zien we hier trouwens ook niet met helmen). De fietstocht ging over de rondweg (en tevens enige weg) rond het hele eiland, dus er kon weinig fout gaan. Hij was maar 24 km, maar werd wat zwaarder omdat we veel moesten stijgen (soms hebben we valsgespeeld en zijn we gaan lopen). Voordeel is dat daarna ... read more
Loods om cairn
cairn

Europe » United Kingdom » Scotland » Orkney Islands » Orkney July 18th 2018

Vandaag stond de reis naar het eilandje Rousay op de planning, en daar nog een (relatief korte) wandeling van 10 km. We moesten vroeg op, want om de vroege ferry naar Rousay te halen moesten we de bus van 8 uur hebben. We werden wakker met regen, maar in de loop van de ochtend klaarde het op en we hebben de rest van de dag prachtig weer gehad. We hadden om 7 uur gereserveerd voor het ontbijt, maar toen we beneden waren waren alle deuren nog op slot en alle lichten nog uit. Er stond ook een oudere Britse man te wachten, die dit "slightly disappointing" vond (wat volgens ons Brits is voor "wat een ballentent, ik kom hier nooit meer terug"). Eenmaal boven stond Sander bij het openen van de deur ook nog opeens met ... read more
Uitzicht
Cairn
Binnenkant Cairn

Europe » United Kingdom » Scotland » Orkney Islands » Orkney July 1st 2010

Well, here i am on the Orkneys on a very blustery ,rainy day.After arriving by ferry from Lerwick,Shetland at 11pm ,i rode to the nearby camping site together with Doug and Ollie from Bedford whom i met at Bergen Airport ,Very nice and humorful Englishmen.The Facilities were excellent (after a lady divulged the code needed to enter the the showers etc.) and at £6.50 very reasonable .Had intended travelling to Stromness but the weather put me off,so thats why i,m now able to blog.The time spent on the Shetlands was interesting and exciting visiting Bird colonies in the South at Sumburgh in the the North on Unst which was quite a long trip but after seeing 10 of thousends of bird hatching and feeding their young on the steep cliffs at Hermaness in northern Unst ,it ... read more

Tot: 0.071s; Tpl: 0.004s; cc: 7; qc: 40; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb