Blogs from Ukraine, Europe - page 6

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 8th 2017

Rano zistene,ze vo vedlajsej izbe spi jedna casnicka. Asi robi za jedlo a strechu nad hlavou. Konecne po dlhom case slnecny, teply den. Ono prakticky uz tu ani nemam co kukat, tak idem teda aspon odlovit vzdialenu kesku. Mam stasite pri Transcarpathian Regional Adminstration sa konaju ukazky sportovych cinnosti zakladnych skol. Deti tu sermuju, jazdia na bicykloch, hraju futbal, basketbal, predvadzaju ukazky juda. Je tu dokonca nachystany aj boxersky ring. Fajn spestrenie pobytu. Pomedzi domy a mini bytovky odlovujem ubohu kesku, ale aspon som vysiel z turistickeho centra. V miestom obchodiku kupujem vodu, ktoru platim v jednej pokladni, 2 tvarohove kolace, ktore musim zaplatit zas v inej pokladni. Vonku na terase to do seba tlacim, kuknem na vedlajsi stol a tam si kolaciky ujko zapija vodkou :) Zastavka na stadione Avanhard, kde bolo vratnikovy c... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 7th 2017

V pohodicke ranny odchod z izby a smer bus stanica mukacevo. Zastavka v pekne vyzerajucej kaviarnicke, objednane kapucino a zakusok. Samozrejme ten mi nedonisli ani na druhe pripomenutie tak na ranajky kupene obdalec forneti. Prvy krat vyuzivam zmenaren, kurz 1€=30,9UAH. Pekne to euro posilnuje resp hrivna oslabuje, ked som vyberal na letisku kurz bol 29,23. Inak co som si vsimol lepsie je zamenit eura nez vyberat z bankomatu resp platit kartou. Jasne,ze su tam rozdieli par centov ale su :) Tu na jedno spytanie listok kupeny v budke a druhe spytanie najdenie spravneho nastupista do dedinky Seredne. V marsutke mi samozrejme nikto listok nekontroloval ale zasa pocitali cestujucich, tak zrejme ak by jeden vystaval prisla by nasledna kontrola. Dost ludi inak nastupovalo kusok od stanice na ulici Yesenina. Fakt len par metrov, neviem ci takto je ... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 6th 2017

Pohodove ranne vstavanie, dojedenie proviantu, rozlucka s domacim a pesibusom na zel.stanicu. Tu mensi sok pri kupe listka, na kalkulacke mi ukazuje cislo 1710, kukam na nu,sak to je volako vela, potom z nej vypadne,ze sedemnast. No zabudla dat desatinu ciarku na kalkulacke alebo som ju tam nevidel. Prvy dosol spaci vlak z odesy, na ten som si ale listok nekupil, kupil som na klasicky co ide z lvova. Odchod teda 10/18. Kedze mam miestenku (nevim ci to davaju automaticky) sadam do svojho vagonu a na svoje miesto. Vagon v usporiadani 6+6 je poloprazdny. Dokonca mi nekukaju ani listok. Okolie fajn, hore ale opat pod mrakom. Vystupujem na konecnej v mukaceve. Moje kroky vedu na tunajsi hrad. Cestou rozmyslam kde co ocuram, treba si znackovat svoje uzemie predsa :) Velmi vela ciest je tu vykladanych macacimi ... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 5th 2017

Na turu vyrazam nieco pred 8/00. Podla predpovedi by malo byt zatiahnute, zima a dazd by sa mal objavit az poobede, to by som teoreticky uz mohol byt nazad na izbe. V dedinke nabieham do prveho magazinu co som zbadal i ked obdalec bol klasicky supermarket. Nakupujem proviant na cestu a moze sa vyrazit. Zvlastnost resp normalna vec zrejme na dedinach bola absencia kalkulacky resp kasy. Babuska mi to pekne vypocitala este na starom gulickovom pocitadle. Vau, dalsi zazitek :) Pri zel.stanici stare babky predavali cerstve mlieko a ine domace vyrobky. Napajam sa na cervenu znacku, ktoru obcas skontrolujem cez appku mapy.cz kde su vyznacene turisticke trasy. Zatial to sedi. V dalsej zalohe mam este gpx subor z wikilocu ale ten je fakt len ako zaloha. Cestou streta... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 4th 2017

Rano uplne nahovno, moc nevyspaty a venku dazd. Presuvam sa na stanicu elektriciek (lokalny vlak, nie klasicka elektricka). Kupujem listok na 9/06, caka ma cca 4,5hod na drevenej lavici ale co,treba to skusit. Po nakupe listka smer stretko. Podnik je este zatvoreny, cs nikde, rozmyslam ci som vlastne na spravnom mieste, obieham prilahle putiky, snazim sa napojit na freewifi resp snazim sa rozbehnut surfroam. Nic sa nedari. Stretko bolo naplanovane na 8/00, 8/30 to teda balim a cakam v cakarni. To aj neake podivne individua a smradecek ale hlavne je tu sucho a teplo. 8/50 nastup do elektricky, kde sa mi podarilo rozchodit surfroam. Stara sprava na facebooku od cs, bude meskat 10.min, odpisujem,ze som cakal do 8/30 a jej nikde, odpoved ma prekvapila, sedela tam uz od 8/15. Kurva bol som uplne v inom kafecku. ... read more

Europe » Ukraine » Lviv September 3rd 2017

Z ubytka vymotanie sa az okolo obeda, vonku podmrakom a zimno. Nechavam si na sebe aj tielko, v ktorom spavam. Stretko s cs mam naplanovane pred operou, tu je kopa ludi. Vsade samy bezec, najskor startuju male deti a neskor po nich sa pridavaju aj dospely. Prichadza CS, ups naskytuje sa malicky problem, pisala,ze nehovori moc dobre anglicky. Ok, sak ja tez ne moc, lenze ona fakt nehovori anglicky. No nevadi, spusta na mna ukrajincinu, napodiv dost toho rozumiem (a co nie,domyslim si) a nastastie aj ona rozumie mne. CS brigadoval na vychode slovenska v kuchyni. Majitelia a resp aj ostatny zamestnanci sa k gastarbeiterom spravali ako handram. Tour de Lvov zaciname na kuracom croasante v prevadzke Lviv Croissants . Samozejme kapucino nesmie chybat. Croasant uplne bombovy. Vcera som bol tiez v tejto prevadzke ale na ... read more

Europe » Ukraine » Lviv September 2nd 2017

Postel zbalena okolo 8/00, navlecky odnesene dopredu. Na ranajky do seba tlacim keksiky. Cez noc sa tu par ludi uz obmenilo ale opat ziadne vodka party neboli. Tak cul ozaj nevim ci som mal na to len stastie alebo je to len mytus. Lvov ma privital zatiahnutou oblohou, s tym,ze sa to moze kazdu chvilu spustit. Na stanici ma vyzdvihuje couchsurferka. Hned padame do jej oblubeneho podniku Celentano blizko stanici. Pyta sa ma ci som mal red soup. Tak reku ne, no ked mi to donisli bol to borsc. Uz aspon vim jak to nazyvaju po anglicky :) Polievka zaliata kavou, zaujimava kombinacia ale uslo to. S plnym bruchom zacata prehliadka lvova, ktory mi kyjevcanky vychvalili ale ma aj varovali, ze je to mega turisticke mesto. Postupne sme navstivili Church of Sts. Olha and Elizabeth, katedralu ... read more

Europe » Ukraine » Odessa September 1st 2017

Rano pomale vymotanie z ubytka a smer puzata hata. Tu uz ako obvykle vsetci spomaleny. Uplne nahovno prevadzka. Z vydatnych anglickych ranajok pesi presun na plaz. Este pred vyvalenim sa na plazi lanzheron, navsteva delfinaria nemo . Tu traposenie pri kupe listku na poobedne predstavenie, hovorim, ze chcem o 17/00, kuka na mna, zas to opakujem, radi sa so spolusediacou a nakonec vysvitne,ze predstavenie je o 18/00. Fakt nevim ako ma napadlo,ze je to piatej, no nic kupujem teda na ten cas. Takze vystupenie byva o 12/00, 15/00 a 18/00. Na plazi kopa ludi, s tou vcerajsou sa to vobec neda porovnat, uplna hruza. Dost fuka ale slnko pecie, tak skacem do ladovej vody, slnenie, polehovanie, opat ladova voda a uz len lezanie. Obcas ide okolo ponukac jedla, kukurice Zacina sa zatahovat, ludia pomalicky odchadzaju tak ... read more

Europe » Ukraine » Odessa August 31st 2017

Vyspaty smer ranajky puzata huta v obchodnom dome Pandora. Otvarali az o 9/00, tak vonku pred obchodakom sedenie na lavicke pol hodinku a nasavanie konecne slnecnych lucov. Dnes to vyzera na slnecny teply den, konecne. V restike opat tacka a strasne ale strasne pomala obsluha. Uz vcera na fajeront som tu bol rozcarovany zo zamestnancov, tak reku uz koncia, unaveny. Ale dnes tak isto, zlaty kyjev. Pesi 30.min presun na zastavku elektricky c.18, ktora odchadza z Kulykovho pola blizko zel.stanici. Na uliciach dost deti v uniformach (namornici,vojaci, policajti,hasici), zrejme prvy den skoly i ked je dnes 31 augusta. Elektricka totalne plna. Par ludi co si kupovalo listok, dali predajkyne len peniaze a listok si nezobrali, pri konci jazdy zasa niektory ludia nechali predajkyne listky na jej sedacke. Zvacsa sedava na pravej strane na poslednej sedacke, to ... read more

Europe » Ukraine » Odessa August 30th 2017

Tak nakoniec noc v pohode, cca hodinu pred cielom budi vsetkych rozhlas. Opat sledujem co budu robit ludia na okolo. Skladaju postele, vyzliekaju navlecky a tie odnasaju dopredu k stewartovy. Ten roznasa caj, ja na nho nemam chut a to som si pri objednavke zaskrkol az dva kusy. deku, matrac a podusku davam do ukladacieho priestoru nad postelou. V odese este tma ale pomalicky vykukava uz slnko, je nieco po 5/30. Stanica je ozaj fakt pekna. Check in mam az o 14/00, tak pesi presun na plaz otrada. Pri jedne velkej budove sa zgrupuju ludia, z dialky vsetko monitoruju policajti. Zrejme neaky protest ale takto skoro rano, to sa mi moc nezda. Popod staru lanovku co vedie na plaz sa konecne dostavam k moru. Lanovka samozrejme este takto skoro nejde ale i tak nie je potrebne ... read more

Tot: 0.147s; Tpl: 0.005s; cc: 5; qc: 66; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb