8.den - Lvov


Advertisement
Ukraine's flag
Europe » Ukraine » Lviv
September 3rd 2017
Published: September 27th 2017
Edit Blog Post

Z ubytka vymotanie sa az okolo obeda, vonku podmrakom a zimno.

Nechavam si na sebe aj tielko, v ktorom spavam.

Stretko s cs mam naplanovane pred operou, tu je kopa ludi. Vsade samy bezec, najskor startuju male deti a neskor po nich sa pridavaju aj dospely.

Prichadza CS, ups naskytuje sa malicky problem, pisala,ze nehovori moc dobre anglicky. Ok, sak ja tez ne moc, lenze ona fakt nehovori anglicky. No nevadi, spusta na mna ukrajincinu, napodiv dost toho rozumiem (a co nie,domyslim si) a nastastie aj ona rozumie mne.

CS brigadoval na vychode slovenska v kuchyni. Majitelia a resp aj ostatny zamestnanci sa k gastarbeiterom spravali ako handram.

Tour de Lvov zaciname na kuracom croasante v prevadzke Lviv Croissants . Samozejme kapucino nesmie chybat. Croasant uplne bombovy. Vcera som bol tiez v tejto prevadzke ale na inej ulici, pri pamatniku A.Mickiewicz. Teraz sme v centre mesta. Prevadzka je velmi popularna na ukrajine a musim povedat,ze pravom, velmi fajn prostredie a neskutocne jedlo.

CS dokonca pre tuto prevadzku fotila, nakolko je fotografka. Uf to je uz moja druha fotogravka na ukrajine. Zrejme velmi popularne zamestnanie v tejto krajine.

Najedeny pokracujeme do cokoladovne Lviv Handmade Chocolate . Slinky sa mi zbiehaju ako vidim cukrovinarov vyrabat rozne cokoladove figurky. Mnam. Prechadzame vsetky poschodia, vsade je nieco ine, s tym,ze na prizemi je vyrobna, do ktorej sa da nakukuntu cez sklenny vyklad.

Dalsia zastavka v bani Lviv Coffee Mining Manufacture , kde tazia kavu. Ta tu krasne rozvoniava, zostupujeme do podzemia, fasujeme prilby. Steny pokryte kavou, velmi utulna kaviarnicka v centre tazenia. Do ruk dostavam krompac, cs zbijacku a ide sa na to. Neskor menime nase naradie, predsa len zbijacka je o dost tazsia. Po tazkej sichte farame na povrch. Samozrejme toto vsetko je len akoze, ziadne realne tazenie kavy v bani predsa neexistuje alebo zeby hej 😊

V podzemi sme boli,tak hor sa na radnicnu vezu. Nekonecne vela schodov, ktore sa hore zuzuju ale stalo to za to. Fajn vyhlad na minilidi co sa pohybovali pod nami, do dialky az tak fajn nie, bo zamracene.

Robim obrovsku chybu, poziciavam cs fotak. To som nemal robit, prejavuje sa choroba z povolanie a zacina ma fotit o stosest. Tolko vlastnych fotiek hadam nemam za svoj cely zivot 😊

Zacina zostup dole, chceme si to zopakovat ale pokladnicny na nas krici aby sme si zakupili dalsi listok, nasrat.

V centre chodime okolo roznych budov, zaujimava je restika Gas Lamp , vonku kopa petrolejovych lamp. Kedze mi cs este stale nevratila fotak, musim furt pozovat.

Jedlo v puzata hata, cs mi na vsetko ukazovala nech si objednam, tak plna tacka jedla, ktore som ledvaj do seba natlacil. Hlavne dezer ma uplne odpalil.

Univerzita, park franka, kde byvaju free lekcie anglictiny (den som zabudol ale tusim sobota), Banderov pomnik. Tu som si spomenul na polsky film Wolyn a banderovcov.

Pri pomniku cakame na free bus, ktory zvaza ludi do hypermarketu ashan . Na muriku sledujeme ako dochodci hraju sachy. To je tu dost rozsirena zabavka aj v parku resp inych mestach dost ludi hralo tuto zaujimavu hru.

V obchode nakupeny neaky proviant na vecer a na zajtra. Voda z kohutiku sa tu neodporuca pit, preto kupujem balene vody.

Smer hostel, mensou obklukou,bo doslo k malemu nedorozumeniu pri vysvetlovany jeho pozicie ale nevadi, spolocnost som mal prijemnu.

Tolko som sa este nenasmial co s touto osobou. Fakt vynikajuca baba. Ked mi hovorila ako bola v miestnom aquaparku a co tam zazila na toboganoch, skoro som sa postal od smiechu. Uplne to prezivala a k tomu ukrajincina, uplna bomba.

Stopka pri drevenom kostoliku Церква покрови пресвятої Богородиці УАПЦ , kde mala cs svadbu. Kostolik naparadu, dnu prave prebiehala omsa. Samozrejme aj cs sa modlila, farar jej pomazal celo, klakla si na zem opat sa pomodlila. Uplne skvele, o tomto je couchsurfing.

Z kostoliku sa zastavujeme v miesnej kaplnke (?), kde pijeme svatu vodo. Z jedenho poharia pije tusim cely Lvov ale nevadi, co nas nezabije to nas posilny 😊

Cs ma vyprevadza az k hostelu, pritom jej bytik je uplne na opacnej strane ulice (pesi mozno 30.min alebo aj viac). Spusta sa mega lejak.

Po chvile mi niekto klope na dvere na izbe, otvorim a tam cs. Zabudla mi dat darcek, pohladnicu. Vau tak toto som fakt vazne necakal. Uplne nechapem, takehoto cloveka som tusim este nestretol.

Vonku naozaj strasne leje, rusim teda veceru s cs z predosleho dna a dohadujeme si spolocne ranajky.

Dnes den uplne fantasticky vdaka skvelej spolocnosti.

Bohuzial, dobre musi zakonite vytriedat zle.

Prichadza moj spolunoclaznik, uz v nalade, odchadza, prichadza zas aj s kumpanom a zapaluju vodne bongo. Hlasic poziaru zacne blikat ale nic sa nastastie nedeje.

Po chvili prichadza s dalsimi kumpanmy a situacia sa opakuje.

Popici noc teda.

naklady (1€ = 29,3049 UAH)

jedlo,2kurace coasanty,2capucina - 3,36€ (platba kartou revolut 100UAH)
jedlo puzata hata - 3,11€ (platba kartou revolut 92,5UAH)
nakup v obchode - 1,42€ (platba kartou revolut 42,13UAH)
2xvstup na vezu - 40UAH

foto
Lvov

Advertisement



Tot: 0.175s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.1348s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb